kraken

Alla inlägg den 18 november 2014

Av kraken - 18 november 2014 18:09

Höstmörker och tända ljus är liksom något som hör i hop. Jag eldar ljus året om, förbrukningen av värmeljus är mycket hög i det här huset haha. Men jag älskar som sagt levande ljus, året om, tända ljus en sommarkväll kan vara precis lika mysigt som tända ljus en mörk höstkväll. Men ljus-konsumtionen är så klart extra hög på hösten och vintern, då har vi tända ljus här nästan varje kväll. Eller i alla fall de kvällar jag inte jobbar. Oavsett om det är helg eller inte så är tända ljus är en lyx jag alltid unnar mig, har ljuslyktor i vart enda hörn av huset. Finns inget så mysigt som att tända ljus och krypa ner i soffa framför tvn eller med en bok när höstrusket eller vinter stormarna viner utanför. Är nog därför jag älskar vår kamin så mycket också, för att jag gillar de levande ljuset, elden som både ger en extra skön värme och en härlig stämning. Tummen upp för eld! 


 

  


Av kraken - 18 november 2014 13:59

I går blev ännu en tidig dag för mig då jag skulle vara på jobbet redan vid sju. Skulle iväg tidigt med en boende och fick jobba några timmar extra, 7 timmar extra för att vara exakt haha. Var på jobbet från 07.00-21.00 i går. Var helt slut när jag kom hem, så jag la mig i ett varmt bad innan jag kröp i säng. Riktigt skönt. 

Och då jag jobbade så mycket i går kunde jag faktiskt kompa ut hela min dag i dag, de var lyxigt. Så nu sitter jag i soffan med en brasa tänd i kaminen och slappar. Gött!



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards