kraken

Alla inlägg under december 2013

Av kraken - 31 december 2013 20:15

Mitt år sammanfattat 2013 har varit riktigt bra! Riktigt, riktigt bra.


Våren: Den bestod bland annat av min första flygresa, som gick till Lissabon tillsammans med Sara, byte av jobb, häng med fina vänner, påskfest i kyrkan och tripp till Örebro.

 

Sommaren: Jag och Emanuel  campade i Hamburgsund med dykarklubben, vi var på bröllop och på skara sommarland. Jag var på scoutläger, sen har vi åkt gokart, spenderat massa dagar på stranden och bara njutit.

  

 

Hösten: Fotboll med syster och barnen, massa härliga kräftkalas, värnamo-dagarna, konsert med Brolle. bowling, höstpromenader. Sen störst av allt, vi köpte hus Emanuel och jag! 


 

Vinter: Vi flyttade in i vårt hus lagom till första advent, då renoverade vi och donade en massa. Och sen blev det jul, med lucia, julbak, planering av julklappsinköp, julpynt och tid för vänner och familj. Passade speciellt på att träffa dem som bor långt bort och bara är hemma över jul. Och i kväll firar vi det nya året hemma hos syster. Ett fantastiskt bra 2013 och nu ser vi fram emot ett lika bra 2014 


       

Av kraken - 28 december 2013 17:15

De här två dagarna, i går och i dag har nästan bara bestått av massa mys. Efter jobbet i går kom Elin och Malin på besök. De blev tackopaj, film, massa tjöt, mys och catchin up. Riktigt roligt att träffas igen! Kul att få höra allt om skola, plugg och kärlek =)

I dag har jag, Karin och Ramona ett Harry Potter maraton, och mysigare än så blir det ju knappt haha. Vi kollade på de två första filmerna var för sig och nu har vi kollat på nummer tre, fyra och fem med en paous för buffe på Bambu. Mumsigt värre! Nu har vi fått flytta upp på övervåninge och titta och har bara de tre sista kvar =)


   

Av kraken - 27 december 2013 12:00

Jag gillar att pyssla och har alltid en massa pysselideer på gång i huvudet, jag hinner inte, eller tar mig inte tid att pyssla så ofta. Men när jag väl pysslar älskar jag det. Och jag har insett att det finns en sak som fattas i min pyssel låda, en sak som jag av någon anledning aldrig köpt. Den är inte dyr egentligen men att prioritera att köpa en har inte blivit av. Men nu har jag köpt en, en limpistol! Hur bra är inte en limpistol när man älskar att pyssla! 139kr är ju inga pengar för en limpistol, så jag slog precis till och köpte en! Hade lite tid över här på jobbet och surfade in på panduro och klickade hem en plus lite limstänger. Nästa projekt jag har i huvudet är att jag ska göra om en lampa hemma. Typ såhär =) Har en ful rislampa hängande i en av rummen i huset, och den skulle bli så väldans mycket finare om jag gjorde om den. Måste se till att få ordning på mitt pysselrum snart, just nu står där massa kartonger. Men får nog gå igenom dem snart och göra iordning där så jag får en egen pysselhörna.


   

Av kraken - 27 december 2013 08:48

Sitter på jobbet och jäspar och försöker att vakna till ordentligt. Men ute är det mulet, dystert och de vill liksom inte bli ljust på riktigt. Så det är svårt att piggna till ordentligt framför journalanteckningarna och månadsrapporter. Lyssnar på ljudbok samtidigt som jag skriver,så då går det i alla fall lite lättare =)

Har varit ett lugnt dygn på jobbet och det känns skönt. Jobbar till halv ett i dag och sen har jag bara ett dygnspass kvar att jobba detta året. Och det är de sista passet jag jobbar innan jag byter hus och börjar jobba på furuvillan och jag tror och hoppas att det kommer bli bra. Ska bli skönt att försöka bli av med den ångest och hjärtklappning som stressen på jobbet skapat i bröstet. Blir mitt vanliga mer gladare jag igen.

 



Av kraken - 25 december 2013 13:11

Sitter hemma i soffan och myser framför Ronja Rövardottern på tvn och med eld i kaminen, nöjd efter en bra jul. Firade först hos Emanuels föräldrar med jullunch sen åkte vi hem till pappa och åt danskt julbord och spenderade kvällen där. Massa fina julklappar fick vi och mysigt var det. Ingen riktig julkänsla utan snö, men de gick ju bra ändå. Nu ska vi strax åka hem till syster och äta tacos, blir gott efter all julmat =)

Av kraken - 20 december 2013 12:32

I dag har jag rengjort en massa smycken. På världens enklaste sätt dessutom. En plastburk, folie, varmt vatten och bakpulver. Och det har man i stort sätt alltid hemma.
Lägg i folie i plastburken, häll på riktigt varmt vatten, häll över en tesked bakpulver, lägg i smyckena. Rör lite och låt sen stå i en 10-20 minuter. Ta sen upp och torka av smyckena.
Skulle de inte ha blivit riktigt rena gör du bara om processen en gång till. Funkar hur bra som hellst!

Av kraken - 19 december 2013 14:17

Är ledig i dag, har tagit ut en semesterdag. Hade en kvar i år som jag måste ta ut, så jag tog den i dag =)

Håller på att dona lite här hemma. Har satt upp en wallie på kontoret. En världskarta med text, tycker den var rätt rolig så jag beställde den för ett par månader sedan. Med tanken att jag skulle kunna sätta upp den någonstans i huset. Och nu hamnade den på kontoret. 


 


Kaminen  har kommit upp också, blev hur bra som helst!! Sotaren kommer i morgon för att godkänna den, så vi hoppas att allt ser bra ut så vi kan börja använda den. 


 


Av kraken - 18 december 2013 09:23

Sitter uppe och väntar på att de ska komma från eldabutiken och installera våran kamin i dag! Under tiden håller jag på att mejla med Yahoo och försöker att få dem att ta bort de där kontot som någon skapat i mitt namn och skickar lurendrejeri mejl med. Så får nu mejl från en yahoo adress i mitt namn, ta bort det. För de är INTE från mig! 


Oj precis nu när jag sitter och skriver kommer dom från eldabuktiken! Härligt! Då är det bara att hålla tummarna för att det blir bra med vår kamin, och att vi får tag på sotaren som kan godkänna den innan veckan är slut så vi kan använda den nu till jul =)


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards