kraken

Alla inlägg under april 2013

Av kraken - 29 april 2013 23:13

I dag har varit en riktig mys måndag. Först lunch hos familjen Svensson och lite bebis mys med Alvin. Ja eller bebis och bebis, han börjar bli en stor kille nu, men mys var det! Lek med Neo, Mumindalen, fiskpinnar och lite skvaller och uppdatering på att spännande som händer i våra (vänners) liv haha.
Och sedan på eftermiddagen fikade jag hos Lovisa och Charlie i Gnosjö.

Världens bästa sätt att spendera en ledig måndag på, mys och häng med världens finaste vänner ?

Av kraken - 28 april 2013 17:45

I dag åkte jag och mannen efter en lång sovmorgon på söndagstur, först till Klevshult via slingriga skogsvägar och åt lunch. Sedan hem igen via Kävsjö och tittade på graven där hans farmor och farfar ligger begravda och på kyrkan. En sååå fin kyrka, jag blev helt kär. Tänk att de finns så många fina gamla kyrkor med handmålade tak, riktig gamla lås med smidade nycklar och nötta bänkar, tycker det kan bli sådär magiskt att stiga in i en sådan gammal byggnad.


När vi kom tillbaka till Värnamo så åkte vi ner till Emanuels jobb och tränade, jag körde kondis i dag och cyklade i 35 min och körde rodd 10 min. Känner mig skit duktig!


   


Av kraken - 27 april 2013 22:00

I dag har jag och syster varit iväg på hemligheter, hon fyller 31 år och vi har gått och finurlat på en sak vi ska göra tillsammans som systrar och i dag blev det av. Vi har tatuerat oss tillsammans och hon fick sin tatuering av mig i födelsedagspresent. När vi var klara (efter typ 15 min) så åkte vi och hämtade Emanuel i Värnamo och sedan åkte vi hem till syster med familj och firade henne med mat och kaka. En riktigt mysig dag.

   

Av kraken - 25 april 2013 18:50

I dag mellan klockan fyra och sex så utnyttjade jag och Emanyel vår ena julklapp som vi fått från hand brors familj. Två timmar relax på Hestraviken. Hur lyxigt och mysigt som hellst!
En riktigt, riktigt bra julklapp ! Tack!

Av kraken - 24 april 2013 18:11

I dag har jag och kollegorna suttit i skolbänken igen. Vi har varit på utbildning hela dagen på Gislaved gymnasium och lyssnat på två olika föreläsningar om integration och migration, riktigt, riktigt intressant! 


 



Av kraken - 23 april 2013 22:15

I kväll har vi haft scouting på hög nivå och lagat massa mat ute över öppen eld. Riktigt mysigt, våra scouter kan allt när de vill =) Alla patruller fick en maträtt att göra, sedan ställde vi fram allt och alla fick äta av alla allas mat. Jag fick till och med, med mig mat hem. De ni!

Vi i vår tonårspatrull lagade gulaschsoppa  en annan patrull gjorde grillspett, några andra pinnbröd och några varm fruktsallad. De sista vilket verkligen är något jag kan rekommendera  Lägg hackad frukt i folie med vit hackad choklad över och några marshmallows i och in i glöden, mums! Går även att göra i ugnen i en ugnsfast form, men då får ni utesluta marshmallowsen, de blir lätt brända i ugnen. 


 

Av kraken - 22 april 2013 14:17

Nää orkar nog inte skriva så mycket i dag, jobbade dygn lördag-söndag och när jag kom hem efter 23 timmar på jobbet var jag skit trött och det är jag fortfarande, sov rätt dåligt på jobbet och har en förkylning i kroppen. Så jag ska fortsätta dagen med att göra i stort sett ingenting tror jag. Skriva klart några uppgifter till fredagens tonår där jag ska hjälpa till, annars blir det soffläge för mig.




Av kraken - 19 april 2013 19:07

I dag har jag och Emanuel varit och kollat på ny bil till honom. En ny begagnad då alltså. Fanns flera fina men han fastnade inte för någon just i dag.

En vi provkörde från Toyota började ryka och lukta bränt om höger bakdäck, vi ringde till bilfirman. Ingen fara sa bil försäljaren, heeelt normalt, kör ni tillbaka hit bara, haha. Alltså vad man kan bli lurad på de där med bilar. Den bilen köpte han i alla fall absolut inte.

Däremot hittade jag en fin bil jag vill ha!! En Chevrolet Cruze, lite större och nyare än min snart 3 år gamla spark (köpt i oktober 2011) Blev riktigt, riktigt sugen kan jag säga. Men fick skamm erbjudande på vad de vill ge gör min haha.
Men vill du köpa en Chevrolet spark, ljusblå, en ägare, gått 5500mil och i mycket fint skick så får du den för 65 000 kr, som hittat, eller hur!

Här är bilen jag är sugen på!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards