kraken

Alla inlägg under september 2014

Av kraken - 30 september 2014 21:11

I dag har jag varit ledig och jag mår bättre och har faktiskt kunna njuta lite av min lediga dag. Ingen feber, inget ont i halsen eller kroppen. Har varit trött men inte mer än de. Så jag har mest vilat i dag och så har jag varit på scouterna och träffat mina fina scouter. Gav massa energi! Så nu är jag redo för ett par dagars jobb till, i morgon blir långdag med 11 timmar jobb, sen har jag mina två dagpass torsdag och fredag. Jobbar ju kväll eller dygn annars, men på fem veckor har jag två dagpass och dem har jag nu torsdag och fredag sen tar jag helg!




Av kraken - 28 september 2014 12:50

Jag är hemma sjuk från jobbet i dag. Gick hem tidigare i går då jag hade ont i kroppen, lite feber och kände mig rejält hängig. Har bara varit hemma från jobbet en dag innan detta året, så de får väl vara ok. Bättre att vara hemma och krya på mig så jag kan jobba resten av veckan sen istället.

Så i dag blir de slapp dag i soffan med Alvedon, halstabletter och film mys med Emanuel. 


Av kraken - 28 september 2014 09:30

Blir inte mycket skrivit här i helgen, för jag har en lång jobbhelg framför mig. Känner mig fortfarande hängig från i går. Lite ont i huvudet och tung i kroppen liksom. Funderar på om jag har en förkylning på G. Men jag hoppas det vänder. Men nu är det jobb som gäller!

Av kraken - 25 september 2014 13:31

Fy i dag har inte varit en bra dag. Vaknade strax efter klockan sex med en fruktansvärd migrän. Gick upp och tog medicin. Hjälpte inte, var uppe och spydde två gånger och kunde knappt se. Rotade fram min "super medicin" Imigran som är en medicin man sprutar i näsan mot just migrän.
Den hjälpte lite och jag kunde sova till tio tiden. Sen vaknade jag ingen och var tvungen att ta en dos till.
Har nog aldrig hänt innan, de brukar räcka med en sådan dos och sömn. Sen brukar jag vara ok efter ett par timmar.
Men inte i dag, var som sagt tvungen att ta en andra dos. Lyckades somna om och steg upp nu vid ett. Nästan kurerad i alla fall.
Har fått i mig lite mat och känner mig betydligt piggare än innan. Även om lite huvudvärk fortfarande håller i sig.
Men de får bli en lugn dag i dag med mycket vila.
Jag som tänkte gått och simmat och sen haft en slapp dag, så jag skulle vara pigg inför en långhelg med jobb. Just nu känner jag mig mest helt urlakad...

Av kraken - 24 september 2014 11:04

Efter en del mejlande fram och tillbaka så löste sig typ mitt skoproblem. Köpte ju ett par bruna snygg höstboots på nätet, från Tyskland för en vecka sedan. Men när jag fick hem dem i går var det ett par svarta högklackade stövlar. Skit snygga i och för sig, men inte de jag beställde. Och med den klacken kommer jag aldrig kunna gå i dem. 

Men då jag beställde en dag när de hade gratis frakt så ville företaget först inte stå för frakten igen, när jag då självklart ville byta skorna. Men efter en del mejlande och så löste vi det så att jag får tillbaka hälften av pengarna för skorna och så får jag behålla de skorna jag fick. Ok lösning ändå, för jag orkar inte hålla på att mejla med dem mer. Speciellt då de skor jag fick kostade 100 kr mer än de jag köpt


Så vill du köpa ett par svarta stövlar i storlek 39 med foder i så hör av dig! 

Du får dem för 300 kr vilket är vad jag, efter att jag fått tillbaka hälften pengarna betalade. 


 

Av kraken - 23 september 2014 19:58

I dag har jag pysslat. Har gjort två små leksaks-askar, man kan stoppa dem i fickan och ta med till de små när man är iväg. Tror jag ska ge bort dem till syskonbarnen, mina eller Emanuels får vi se haha.
Askarna är plåtaskar ungefär dubbel så stor som en liten tändsticksask. Och sen har jag sytt små djur av filttyg och limmat fast lakan och kudden och änden av täcket i lådan med limpistolen. Så att man inte ska kunna tappa bort det. Sen är de små djuren och nallen lösa. Testade även att göra en liten hamburgare av filttyg som jag limmade ihop och sen hittade två små "mjölkflaskor" i mina gömmor som jag också la i lådan. Så har man ett helt litet lek kit att lätt kunna ta med sig i fickan. 


 

Av kraken - 23 september 2014 14:45

I dag tände jag kamine när jag kom hem från jobbet så hima mysigt. Och välbehövligt efter att först ha jobbat dygnspass från i går, plus övertid på två timmar. Så var rätt trött när jag kom hem och det var underbart härligt att sätta sig framför Så höstens första "framför brasan mys" 
Har även fått post i dag, men de blev väldigt fel. Har beställt ett par bruna låga höstskor men fick ett par svarta höga stövletter som jag aldrig kommer kunna gå i. Har mejlat nu och fotat mina skor och hoppas de går att lösa. Inte alltid så lätt när man beställer från utlandet dock. Men i de är fallet går de tyvärr inte att gilla läget, för de skorna jag fick kommer jag aldrig kunna gå i haha. 

 


 

Av kraken - 21 september 2014 20:53

I dag tog jag och Emanuel en lång sovmorgon och sov till tio. Skönt och välbehövligt för oss båda.

Jag jobbade ju extra i går åt min kollega Jonas som skulle gifta sig. Självklart var vi där med killarna från jobbet och tittade på vigseln. De flesta av våra killar tyckte trots att de var mycket de inte förstod att de va roligt att få se hur ett bröllop går till i Sverige. Och de var roligt att själv få fundera lite över våra traditioner och varför vi gör som vi gör. Och roligt att jämföra likheter och skillnader.

Efter vår sovmorgon i dag åkte vi till Gnosjö på familjemiddag med Emanuels familj. Ur mysigt! Vi avslutade dagen i kyrkan med en sånggudstjänst och barnkören var bäst av allt :)

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards