kraken

Alla inlägg under september 2012

Av kraken - 28 september 2012 14:04

Har varit duktig och städat hela lägenheten i dag. Kändes som att det kunde behövas om jag ska få besök på lördag. Inte kul med gäster när man har damråttor i hörnen, kaksmulor i hela köket (hihi) och en massa, massa tvätt i tvättkorgen. Så jag har dammat, damsugit och plockat lite och ska strax hänga upp tredje maskinen tvätt. 


I kväll jobbar jag (som vanligt fredagar) Vi har hajk med tonåringarna och jag har en hel del att fixa innan vi ska ses i kväll vid åtta. Packa har jag gjort, men måste förbereda alla tippsfrågor och se till att kanonen funkar så vi kan se på film och sedan måste jag handla med. 

Men först ska jag faktiskt ner till simhallen och simma lite, fuskade ju förra veckan då simhallen hade stängt för någon reparation. 


Trevlig helg! 

Av kraken - 27 september 2012 22:46

Har haft riktigt höstmys här hemma i kväll. Torsdag kvällar är vigt till tjejcellgruppen och i kväll har vi bakat. Massa kakor har vi bakat och de blev supergoda =)


En cellgrupp är en typ av bönegrupp som träffas tex en gång i veckan och umgås, ber, läser bibeln tillsammans och som vi fikar och pysslar och har andakt ihop. Det heter cellgrupp för att tanken är att man ska bli fler och dela sig till fler grupper. Den cellgruppen som jag har är för tjejer på högstadiet/gymnasiet och de ett gäng hel underbara tjejer! 

 

I kväll har vi som sagt bakat massa kakor, dessa ska nästa gång vi träffas delas ut till olika människor i församlingen för att visa dem uppmuntran och omtanke.

 

    Planterat lite nya höst blommor och tänt ljus, så tjejerna skulle känna sig extra välkomna =)

 

Av kraken - 27 september 2012 16:45

I dag har jag varit hos sjukgymnasten och tränat. Känns otroligt skönt när man ser och känner att det faktiskt gåt frammåt med träningen.

Nu orkar jag cykla 2x15 minuter utan större problem, visst blir jag svett, men jag är ju inte halvdöd som innan. När jag började hos sjukgymnasten 22 augusti orkade jag med nöd och näppe cykla 2x10 minuter.

Plus att jag fixar att göra alla de andra övningarna fullt ut och utan att behöva vila massa emellan. 

Jag orkar numera att gå 30 minuter i ett sträck utan att få ont i höften eller i ryggen, när jag började klarade jag att gå 20 minuter men var då tvungen att stanna och vila minst en gång. 

Och utöver detta och vattengymnastiken som jag går på varje tisdag så simma 1000 meter en gång i vecka utan problem. 

Ja det största problemet jag har just nu är latheten. Att man är så förbannat lat, det är fortfarande lite för trögt att ta sig ut och gå eller att göra mina övningar hemma. Blir typ 1 gång i veckan istället för 2-3 gånger. Är lite för lätt att bara ligga kvar i sängen istället för att ta sig upp och gå de där 30 minuterna. Även om man vet att man mår rätt gott efteråt. Nä, skäms på mig!


 

SVF

Av kraken - 26 september 2012 21:57

I dag har jag varit i Jönköping på SVF (Södra Vettebygdens Folkhögskola) med alla ungdomsledare i distriktet och fått massa undervisning och pepp. Så himla gött, men det var mycket att ta in med nya GF-kyrkan, nytt distrikt och allt. Men tror jag till slut fattade allt haha. 

Var hemma vid fem tiden och han knappt hem innan jag skulle iväg igen. Hade ungdomsråd i kyrkan och det var min tur att ha fikat, vilket jag kom på i sista minuten haha. Så fick skynda ner till ICA och fika lite käk till oss. 


Peter Bernadsson förklarar för oss hur allt hänger ihop (ser inte alls rörigt ut, eller hur!) 

   

Av kraken - 25 september 2012 16:47

Tisdag i dag, ligger hemma i soffan och försöker jobba, har hunnti med det mesta jag ska, men nu går det sådär, har ont i huvude och känner mig lite febrig. Så jag lägger ner jobbandet för i dag och hoppas jag mår bättre i morgon. Och har inte huvudvärken gått över så blir det nog inga scouter i kvöll heller. 

I går var jag och fina Sara i Rydaholm hos pappa, vi tävttade, städade och vaxade våra bilar. Eller pappa vaxade och vi gjorde det andra hihi. Blev super bra, nu är bilen som ny!


Pappa och Sara vaxar och polerar hennes bil medans jag fixar lunch =)

 

Av kraken - 23 september 2012 18:45

Oj oj, redan söndag, dagarna springer iväg. I fredags var det jobb som gällde. I lördags var jag i Ullared med kusinen från Danmark, mysigt att hinna träffa henne lite. Sedan på kvällen var jag på fest och firade Linus som fyllt 28år. 

I dag var jag på gudstjänst och åt sedan middag hemma hos ett par i församlingen, super mysigt, kvällen spenderas i Värnamo med god mat och film mys. Ser på Snow white and the huntsman. LÖV!


Lekte med det nya obkettivet till min mobil med. Nog bland det onödigaste jag köpt, men hemsk roligt ^^

Sex gånger zoom


      


   




Av kraken - 21 september 2012 09:15

Vaknade vid kvart över åtta, pigg som en lärka en halvtimme innan klockan skulle ringa. Sådant händer mig rätt sällan haha. Men det är himla skönt. Vakna utvilad och liksom redo för dagen =) Nu sitter jag i soffan och käkar frukost och kollar på Mythbusters. 

Ska strax ner till kyrkan och jobba några timmar innan jag ska in till Värnamo. Sen i kväll blir det mer jobb, vi har Slash (vårt tonår heter så) i kyrkan från 20.30, ska bli kul att träffa alla tonåringar igen. Speciellt de som var med på Båten 2012 förra helgen och få höra hur de har haft det.



Av kraken - 20 september 2012 22:41

Fick hem paket från eleven i dag, beställde i tisdags kväll och fick i dag. Älskar snabb leverans!

Har beställt ett sett med sminkpenslar från bdellium Tools. Har haft en skuggpensel därifrån som jag bara älskade. Tyvärr försvann den för något år sedan. Men nu har jag beställt ett nytt kitt med 12 st olika penslar för ögon makeupp. En liten väska att ha penslarna ingick också.


Älskar eleven, fick en nagelfil i glas i present också, så nice =)

Vill du beställa ett sådant här kit så går du in här

 

     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards