kraken

Alla inlägg under juni 2014

Av kraken - 30 juni 2014 18:35

Vi är nu framme i Hamburgsund. Förtältet är uppe, kvällsmaten intagen, det är 22 grader varmt och solen skiner för fullt! Helt underbart! Nu hoppas vi att det fortsätter såhär resten av semestern.

Av kraken - 29 juni 2014 20:19

Har haft ett par byxor jag testat ungefär 1 gång i månaden sedan jag började med LCHF. Ett par ljusa jeans i en stor storlek 44. Har inte kunnat ha dem på ungefär 5 år. Så när de i morse, kom på, då var jag lycklig!
Dom är lite tajta, men dom är på!!
7,5 kilo och 8 cm har jag gått ner.
Vill gå ner 6-7 kilo till. Så efter husvagns semestern vi åker iväg på i morgon kommer de bli mer strikt LCHF och mer träning!

Av kraken - 28 juni 2014 23:40

Vi firar in vår första semester helg med massa kalas, roligt värre!
I går var vi hos grannen på gatufest, var hemma först vid två tiden i natt haha. Riktigt roligt och trevliga grannar har vi! Men vi var lite sega när vi steg upp i morse och skulle hämta husvagnen hos svärisarna.
Efter att vi hämtat husvagnen och ätit god lunch åkte vi till Ljungby på lite sommarfest hos Sara, blev dock inte så sent, vi var ju trötta sen i går.
Nu ska jag sova och i morgon ska vi till syrran och fira Arvid som fyller fem år i veckan.
Och efter att vi firar klart Arvid ska vi packa husvagn och på måndag drar vi till Hamburgsund för 10 dagars campingliv!
Bättre start på semestern kunde man knappt få! Bara solen som fattas.

Av kraken - 27 juni 2014 13:16

Jag var på Erikshjälpen i går med syrran, fyndade årets sommarklänning, super fin! Och till ett fint pris av 80 svensks riksdaler.
Efter shoppingen så åkte jag hem till mamma och rensade förråd, har massa gamla leksaker, böcker, gamla skolgrejer och annat där. Men nu är allt rensat, två kartonger slängde vi och 3 st behöll vi. Plus leksaksspisen så klart! Den står i lekstugan nu, passade perfekt.
Tog hem en kartong med mina gamla dockor. Sen får jag hämta de andra två kartongerna med barnböcker när Emanuel kan hjälpa mig att bära.
Hittade även en massa gamla kort nere i källaren. Bland annat ett på mig och Karin från när vi har varit runt 14-15 år. Hur roligt som helst att kolla igenom!

Jag och Karin för runt 12-13 år sedan och jag och Karin på midsommar i år.

Av kraken - 25 juni 2014 00:00

Jag ligger på jobbet och borde sova. Är trött men det har varit fullt upp hela dagen och hjärnan går fortfarande på högvarv. Men det börjar lugna ner sig nu, så borde nog snart kunna sova.
I morgon är sista jobbardagen för denna veckan och över huvud taget innan jag går på semester!
Klockan är nu 23.55 vilket betyder att jag har 12 timmar och 35 minuter kvar innan jag är ledig i fyra och en halv vecka!!!!
Underbat! Behöver vara ledig nu känner jag. På måndag drar jag och Emanuel på husvagns semester i nästan två veckor och de längtar jag till! Ska sova och drömma om de nu tror jag, husvagns liv i Hamburgsund, glass, sol, bad och långa sommarkvällar!

Av kraken - 23 juni 2014 18:32

Påbörjade i går projekt renovera lekstugan. Är riktigt roligt. Har dragit ner tapeter, spacklat, målat tak, dörr och lister och rollat väggar. Allt vitt, så klart haha. En bra grund med vitt, blir nog vitt och svart och kanske lite rött där inne. Tror de blir väldigt bra. Och det går ju fort när det är ett så litet utrymme, de gillar jag!
Allt är färdigmålat och jag har till och med sytt gardiner i dag. Från ett par gamla panellägder. Så nu ska jag bara hämta min gamla leksaksspis hemma hos mamma och hitta några stolar på loppis och bygga en liten diskbänk så kommer de vara redo för lek.
Men de får bli en annan dag, för nu ska jag slappa framför tvn och i morgon jobbar jag dygn, mitt sista dygn innan semestern!!

Av kraken - 22 juni 2014 11:52

Hade en hemskt mysig kväll i Bredaryd i går! Vi moffade pizza så det stod ut ur öronen haha. Sen spelade vi spel, tjötade och bara hade det bra. Så härligt med vänner som man inte behöver hitta på en massa med. Utan lite pizza och bara att umgås räcker mer än väl. I dag slappar vi bara, sitter framför tvn och slappar och ska nog inte göra mer än det heller. 


 

Av kraken - 21 juni 2014 15:32

Har än så länge haft en riktigt bra midsommar. Midsommarafton firade vi ute i Gohult hos Karin och Ramona. Åt midsommar lunch och sen åkte vi till High Chaparall och gick där lite och kollade på showen inna vi åkte tillbaka och grillade spelade spel och badade badtunna. Hur mysigt som hellst!

I dag har vi varit i Bondstorp och hälsat på Emanuels mormor Astrid 94 år. Hur mysigt som hellst. Nu ligger jag i soffan och slöar och kollar på True Blood och Emanuel vilar middag. 

Sen i kväll ska vi till Karoliina och Johan i Bredaryd och käka pizza och hänga lite. 


Glad Midsommarhelg på er!

   

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards