kraken

Alla inlägg under juli 2014

Av kraken - 30 juli 2014 15:16

Nu har jag jobbat mitt första pass efter semestern. Ett dygnspass och jag är rätt nyligen hemkommen.
De gick bra, vi hade fullt upp hela kvällen i går, då det var fest och killarna firade slutet av ramadan. Massa mat, dans och skratt blev det.
Jag hade rätt full upp i dag med, telefon samtal som skulle ringas och månadsrapporter att skriva. Men jag tror jag hann beta av alla punkter på min lista innan jag gick hem för dagen.
På vägen hem körde jag förbi Rusta (jag ääääälskar Rusta!) och köpte en spegel till vår hall som jag och Enanuel tittat ut, tror den kommer passa jätte bra!!

Av kraken - 28 juli 2014 20:38

Har haft syskondag i dag med syrran. Vi började dagen med frukost på pelikanen och åkte sen till Hamneda utanför Ljungby för att gå på loppis på Annas Kuriosa, men de var tyvärr stängt. Så de blev shopping i Ljungby istället, fyndade lite på Lindex och var sen och hälsade på Caroline på Fru Modig, en hemskt söt liten butik som alla borde besöka. 

Efter de åkt vi till Bolmsö istället och gick på loppis där. Jag fyndade massa roligt, mest till lekstugan, ett sött litet bord och små, små silverbestick, men även en potta. Jo du läste rätt, en potta haha. Den bor nu i vårt gästrum, inuti ett av de två ammunitionslådor som vi använder som nattygsbord. 

Efter att vi shoppat klart åkte vi till Gavlö och badade, även Emanuel och systers familj kom dit, så spenderade vi resten av eftermiddagen där. Mysigt värre!

I morgon börjar dock allvaret igen. Emanuel började jobba i dag men jag börjar med en kortvecka och jobbar bara dygn tis-ons. Känns rätt skönt med en mjukstart efter 4 fantastiska veckors semester. 


 


Av kraken - 27 juli 2014 14:37

I dag har fina Mikaela varit här, hon hade spelning i Ljungby i går och stande och sov över här innan hon i dag åkte vidare till nästa spelning. Mycket, mycket mysigt!
Vi var på picknick nere vid Bolmen på förmiddagen och träffade där en kompis från Emanuels dykarklubb. Han hade varit ute och fiskat med sin båt och skänkte oss en stor fet gös.
Hur snällt var inte de!
Passade extra bra just i dag då Emanuels egen fisketur blev inställd.
Hur vi ska tillaga fisken är ju dock en annan historia, för att filéa fisk är något vi kom fram till att ingen av oss kan haha.
Men efter mycket om och men bestämde vi att det sen i kväll blir hel grillad gös i folie, efter ett Per Moberg recept jag googlade fram.

Av kraken - 26 juli 2014 08:48

I går var jag och Emanuel i Bondstorp. Vi hälsade på hans söta mormor Astrid. Vi åkte alla tre iväg ner till sommarhemnet i Bondstorp och fikade där, riktigt mumsiga mackor! Jag fick även träffa alla Emanuels mostrar för första gången, var roligt. Har trots att vi snart varit tillsammans i två år inte träffat så mycket av hans släkt. När de hade släktkalas sist så jobbade jag.
Men det var kul att träffa mostrarna i går :)
I dag ska vi till Gnosjö och umgås med Emanuels ena bror och hans familj. Ska se om jag kan "lura" mig till att vi ska åka förbi Rusta i Gislaved på vägen, så jag kan köpa en bänk till min lekstuga och göra klart där :)

Av kraken - 23 juli 2014 16:52

Två soliga dagar har nu spenderats på stranden i Halmstad. Helt underbart, vi har varit nere med Karin och Ramona. I går körde vi och i dag kör dom. Smidigt värre. Har njutit av solen och värmen och salta dopp i havet. Härligt!
Vi är på väg hem nu, men innan vi lämnade Halmstad körde vi förbi Riccardos och käkade glass, underbart gott, älskar hans glass!

Av kraken - 21 juli 2014 11:43

Njuter nu av min sista veckan på semestern. Har sen sist jag skrev varit vi ute och åkt båt, grillat med Karoliina och barnen, haft Tomas och Sandra och deras töser på lunch, legat under äppelträdet och läst böcker och i dag är jag i Gohult jag solar och badar med Karin och Ramona.

Av kraken - 17 juli 2014 02:18

Vilken ynnest det är att få sitta med fina vänner till långt in på småtimmarna och bara umgås och prata.
Efter att Karoliina slutat jobba i kväll vid elva så kom hon förbi här. Så Karoliina, jag och Sofia har suttit och pratat tills nu, klockan två. Pratat både nya och gamla minnen, uppdaterat oss om livet och om varandra. Tänk att jag, efter alla dessa år, fortfarande får ha dessa två fantastisks kvinnor som en del i mitt liv, tack för de!

Av kraken - 16 juli 2014 11:19

Min fina vänn Sofia och hennes Karl är här och hälsar på. Vi har haft två riktigt bra dagar. Vi har spelat spel, shoppat, umgåtts, pratar gamla minnen, ätit god mat och i går hade jag och Emanuel lyxen att bli bjudna på hemlagadade hamburgare av våra gäster. Super gott!
På kvällen satt vi ute, under markisen och bara mös och pratade till långt in på natten. Och någon gång där under natten härjade Karl och Emanuel i trädgården en stund, något med mördarsniglar som de eldade upp haha.
Men nu ska vi se om våra gäster vill ha lite brunch, är för sent för frukost när vi är sådana här sjusovare som inte stiger upp förens vid elva haha.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards