kraken

Alla inlägg under oktober 2011

Av kraken - 31 oktober 2011 20:49

I morgon fyller jag 25 år, halvägs till 50. Känns bra, ingen åldersnoja än. Men det kommer väll haha 

Har ju redan firat min födelsedags med familjen, så i morgon funderar jag på att handla något fint till mig själv av presentkortet jag fick av mamma. 

Sedan på eftermiddagen ska jag till Lovisa, Gustav och Charlie på födelsedags middag vid klockan tre.



Jag bjuder på en bild från Lovisa och Anns examen förra året =) 

 

Av kraken - 31 oktober 2011 13:51

I går hade jag tjejkväll med 9 st tjejer från kyrkan. Har bjudit in alla tjejer i kyrkan som går på gymnasiet och uppåt till två tjejkvällar under hösten. Första var i går, temat för kvällen var spaa, smink och självkänsla.

Vi testade ansiktsmasker, jag visade två olika smink tekniker, sedan fikade vi, pratade om självkänsla, om tankar kring smink, utseende och pressen att vara snygg. Och så avslutade med en helt fantastisk andakt.

Blev verkligen en hellyckad kväll! 


Fick även (en förtidig) födelsedags present från tjejerna. De hade skramlat ihop och gemensamt köpt en jätte fin bukett blommor, ett ljus, en bok (om cupcakes och muffimns) och två små serverings brickor. Blev helt rörd, så himla fint.

Tack, tack, tack, tack!


 


Av kraken - 26 oktober 2011 22:24

Så nu har jag varit på Bambu och ätit födelsedags middag med familjen, hur mysigt som hellst. Fick lite pressenter med! En hemvävd matta av tant Siv, helt fantastiskt fin och bara tanken att hon suttit och vävt den och att jag får hennes timmar, hennes tid gör mig alldeles lycklig i själen.

Av mamma fick jag ljusstakar, en orkide och presentkort .

Av syster med familj fick jag en pyssel-kväll (inklusive material som kostar lite) på Forsheda blomsterhandel, hur bra är inte min syster på att komma på bästa presenten =)

Pappas present har jag redan fått, en lergryta, så i dag fick jag en recept bok till, toppen bra.


Nu sitter jag hemma i soffan och har gjort klart Goodibagsen till söndagens tjej-kväll. Känner mig väldigt nöjd med vad jag åstadkommit faktiskt =) Nehe sängen nästa ät trött och har ganska så ont efter en fullspäckad dag. 


Sov gott

Av kraken - 25 oktober 2011 22:06

I dag har jag jobbat min fösta dagen efter min sjuksrivning, hade tänkkt ta det det lite lungt i dag, men blev en heldag med planering och möten. Är nyligen hemkommen från möte i Gislaved och har precis käkat kvällsmat.

Blir nog en ungefär lika dag i morgon, först ungdomsledar träff i Vaggeryd på förmiddagen och sedan massa planering inför helgens jobb på eftermiddagen.

Sedan på kvällen har jag hyrt bord på Bambu (restaurang i Bredaryd) för att träffa familjen på middag och fira min födelsedag lite (fyller ju 1 november) 

Men nu blir det strax sängen, upp tidigt i morgon (tidigt för mig kl 07.45 haha)


Av kraken - 24 oktober 2011 18:44

Har varit på banken i dag, kollat över min ekonomi och mitt pensionssparande. Känner mig galet vuxen haha. 

Sedan har jag inte gjort så mycket mer, haft huvudvärk, nästa hela dagen, så har faktiskt sovit en sväng nu på eftermiddagen. 

Nu sitter jag och planerar lite inför söndagens tjejkväll som jag ska ha här hemma med mina tonårs tjejer. Ska vara en spaa kväll som handlar om smink, utseende, utseendefixering, självförtroende och självkänsla. Så har du några bra och smidiga hemma spaa tips är de varmt välkomna.


 

Av kraken - 23 oktober 2011 23:05

Ville prova en sminkning, så jag gjorde de nu i kväll (hade inget bättre för mig liksom)

Såhär blev det, syns inte jätte mycket vilka färger jag använt, men har bara använt en blågrön ögonskugg som jag suddat så den blir olika ljusa och mörka nyasner.

Sedan har jag använt hudkräm som "bas" foundation, pudder, lite rouge, maskara, grön eyliner och ögonbryns penna. 


   



Vs efter uan smink

Här har jag bara smörjt in mig med lite hudkräm.

   


Lite skillnad är det allt, men är ju ganska så nygg annars också haha.

Av kraken - 23 oktober 2011 21:00

Har målat och pyntat naglarna lite i kväll, blev ganska diskret med bara glanslack och vita och gult blomsterpynt på. 

Upplever dock att detta pyntet (från Gekås) med blommor och snirklar inte sitter så bra som de andra. Får lacka med topp lack tre ggr och ändå håller det bara i knappt två dagar.Tror det är för att pyntet är så tjockt. Så de liksom inte blir slätt på nageln trots tre lager topplack så de slits lätt av när man diskar och donar.


   

Av kraken - 23 oktober 2011 19:30

Så nu har jag gjort mitt duktiga för i dag och har varit nere i krykan på årsmöte i två timmar.

Både jag och pastor Gunnar fick jätte fina blommor av församlingen som tack för årets arbete och uppmuntran till kommande år. Så fina var de!


 


Nu sitter jag hemma och ska ha söndagsmys. Jobbar ju oftast fredagar (och är ledig måndagar) så mitt fredagsmys brukar bli söndagsmys istället. Denna veckan blir det dubbelt upp, hade ju faktiskt lite fredagsmys i fredags med   


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards