kraken

Alla inlägg under augusti 2013

Av kraken - 29 augusti 2013 19:11

Så då var jag färdigjobbad för i dag, har bytt lite pass på jobbet och jobbade 08.00-18.00 istället för 12.00-22.00 Rätt skönt att komma hem tidigt faktiskt. Så nu har jag betalat alla räkningar och donat lite hemma.

Måste bara förbereda mig lite inför morgondagen och fixa fram en party klädesel ur garderoben, för i morgon ska jag och Anna på Brolle! Kommer blir super roligt. Och i morgon då smäller det! vad som händer, ja det får ni reda på i morgon =)


Av kraken - 28 augusti 2013 08:41

Galet jag är nog inte längre skapt för att stiga upp tidigt. I dag ringde klockan 05.50 och jag trodde nästan att jag dog. Är på jobbet och jobbar dygn med sovande jour, uppstigning klockan sex... Och med fem-sex timmars lite hackig sömn blir man rätt trött och inte sådär hemskt sugen på att stiga upp och fortsätta jobba till klockan ett.

Jag har alltid tyckt att jag är en morgonmänniska, jag stiger hellre upp och gör saker på morgonen, då är jag mest effektiv och då kan jag vara ledig på eftermiddagen/kvällen sen.

Men med jobb som de senaste typ fyra åren har betytt sena kvällar, nätter och massa eftermiddagsjobb så har mina sovmorna bara blivit längre. Från att stiga upp vid halv nio och anse att det är en sovmorgon till att vakna klockan tio och undra om jag verkligen måste stiga upp nu när jag inte börjar jobba förrens klockan två.

Och de som jag annars gör på kvällen som tvätta, städa, fixa och laga mat,de orkar jag ju knappt hälften av på förmiddagen innan jobbet. Då vill jag mest slappa och inte företa mig så där hemskt mycket mer än att kanske slänga in några maskiner tvätt och plocka fram en matlåda ur frysen och förbereda mig inför jobbet.
Jag fattar inte, hur blev det såhär? Jag som alltid är mest effektiv på morgonen borde ju rimligtvis hinna med allt de där jag burkar på kvällen och lite till typ.

Varför är det såhär, kan någon förklara tack!


Av kraken - 27 augusti 2013 18:23

I dag har jag varit hos frissan och klippt och slingat mig lite. Blev jätte bra och jag är super nöjd med de röda slingorna i underhåret. Känns så bra när man hittat en frisör som man verkligen gillar och funkar med. Min frisör är nog varken bättre eller sämre än någon annan, men hon förstår mig! Och det är liksom grejen, när jag kommer in och förklarar hur jag vill ha håret så fattar hon direkt och jag blir super nöjd varje gång. Och sånt vardagslyx som att ha en bra frissör, det gör mig glad!


 

Av kraken - 26 augusti 2013 20:25

Har haft en härligt ledig dag i dag. Solen har lyst och vädret har varit strålande och jagr har tagit mig tid för massa vila och påfyllning, som jag verkligen känner att jag behövt. Sedan har Rebecka varit här på middag och vi har pratat och umgåtts hela eftermiddagen. Så fantastiskt trevligt. 

Sen fick jag ett trevligt smatal och nästa samtal av samma sort kan förändra framtiden, en hel del. Så vi hoppas att vi får som vi vill jag och Emanuel. Håller tummarna! Och hoppas att vi får svar fort =)


Av kraken - 25 augusti 2013 13:52

Haft en rejält tuff natt på jobbet med polisingripande och securitas understöd. Men vi tre tiden någon gån var det lugnt och jag lyckade sova i alla fall någon timme. Nu är det mesta bra igen och jag är nyss hemkommen och har handlat, ducshat och lagt mig i soffan en stund. Om en timme kommer mina fina tjejer Lovisa, Karin och Frida hit för en tjej-mys-taco eftermiddag. Ska bli skönt att få hänga med mina goa tjejer efter ett såhär tufft dygn.

Av kraken - 23 augusti 2013 22:46

Älskar den filmen, så fantastiskt bra! 


Den första nyckeln går till lyckan

Den andra nyckeln gåe till glädejen

Den tredje nyckeln går till kärleken

Och den fjärde nyckeln, den går till himmelens port.



Av kraken - 23 augusti 2013 15:10

I går var jag och Karin, Sabina och Frida på kräftnatta på värnamodagarna. Huur trevligt som hellst. Blev inte så sent men kul hade vi och god mat var det!

Är värnamodagarna hela denna veckan, men eftersom jag jobbar hela helgen passade vi på att gå ut i går. Kul att hinna med lite utgång när det väl händer något roligt i lilla Värnamo. =)


 

Av kraken - 20 augusti 2013 22:21

Ooo här planeras det för fullt kan jag tala om, på alla hålla och kanter. I kväll har jag varit på socutplanering och vi har planerat ett super bra schema för våra tonårsscouter i höst, hajk, höghöjdsbana och vinterbad, kommer bli toppen. I morgon ska jag planera massa annat, men nu måste jag sticka för jag måste planera planeringen inna jag ska sova hihi


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards