kraken

Alla inlägg under januari 2012

Av kraken - 31 januari 2012 16:13

I dag har jag Inte varit ute och gått, för det är svinkallat! Men kollegan pastor Gunnar har varit här och fikat. Han hade med sig semlor, mums säger jag bara! Jag älskar semlor! 

Pratade både privat och en del jobb, var skönt att få prata lite jobb och dela med mig lite idéer och några orosmoment. Har bland annat lite tankar kring en retreat för våra tonåringar, Gunnar tyckte det var en bra ide. Så nu ska jag gräva lite i de och se vad det finns för alternativ krig detta. KUL!


 

Av kraken - 30 januari 2012 19:02

Jag ska på maskerad! Älskar maskerad, är ju svin kul! Är tema döda kändisar, (hedra döda kändisar) Så nu är ju bara frågan vem man ska vara. Vilken avliden känids är jag lik eller skulle jag kunna vara?


Förslag någon??


            

Av kraken - 30 januari 2012 17:29

Tänkte lägga upp ett recept på kycklingryta som jag rörde ihop i dag. 

Hittade ingen recept på de ingredienser jag hade hemma, så jag improviserade lite.


Nattas kyckling gryta till ca 2-3 personer

2 kyckling fileer

1/2 purjolök

1/2 paprika

1 dl grädde

ca 1 dl crém fraiche

1 burk kokos mjölk (min burk var på 165 ml men det var bara för att jag inte hade mer hemma)

1 banan 

1 burk vattenkastanjer

1-2 msk sweet chili sås

Curry, salt, peppar efter smak

ev lite soja eller gurgmejram


Skär kycklingen i bitar och stek den tillsammans med purjon, salta och peppra kycklingen.

Häll på grädde, crém fraiche och kokosmjölk.

Hacka ner paprikan och häll i Sweet chili sås, så mycket du vill ha. 

Krydda med curry och ev mer salt och peppar, gärna lite gurkmejram eller soja om du vill ha lite mer färg. 

Häll i vattenkastanjerna och hacka ner bananen (om du nu gillar banan, annars kan du skippa den) låt puttra några minuter tills bananen blir varm. 

Klart!


 

Av kraken - 29 januari 2012 23:00

Har googlat runt lite och kom på att jag inte sett om det kommer någon mer säsong av Off the Map, såg precis att det INTE gör det. Dumma ABC la ner serien efter en säsong. De har vist varit officiellt sedan i somras, men har missat det helt. Tycker det var synd då jag verkligen gillade den serien. Tråkigt att man liksom inte får veta hur det går. Om Ryan får sitt nya hjärta eller om Fuller får Mina på slutet.


     


Inte för att det egentligen går någon nöd på mig, följer ju en dela andra serier. Just nu följer jag:

1. Greys anatomy. Har sett vart enda avsnitt sedan första säsongen. Och jag ÄLSKAR den serien! Lipar till i stort sett vart enda avsnitt.

2. The big bang theory. Löv, Sheldon is my man haha.

3. Once upon a time. Har ju bara gått 10 avsnitt än så länge. Men med tanke på att det är samma skapare som gjorde Lost så kan det ju bli hur många och utspårade säsonger som helst haha

4. Har även kollat på Grimm nu sedan den började. Men vet inte riktigt. Känns som det står och stampar en del, händer inte så värst mycket.  Får se hur det går om jag orkar fortsätta titta.


Tur att man kan kolla ikapp sig nu när man är sjukskriven så man har lite att göra haha. 

Av kraken - 29 januari 2012 20:10

Syster och Gotte kom förbi på fika och mys innan. Syster hjälpte mig damsuga lite och sedan gick vi ut till pulkabcken så Gotte fick åka lite. Blev allt lite avundsjuk där, vill också åka pulka. Men de får väll bli till nästa vinter när höften har läkt. 

Sedan fick jag fin besök från Västervik av Rebecka och Tyra, de var verkligen en bra överraskning. Mysigt med en snabbvisit, blir ju inte så ofta vi träffas längre. Är ju ändå en bit till Västervik, men ska se om jag inte kan åka dit på sportlovet kanske. 

Av kraken - 28 januari 2012 20:19

Har en total slapp dag. Har varit sjuksriven i lite mer än två veckor men i dag har jag gjort mindre än någon av de andra dagarna. Jag och Lotta har suttit i soffan sedan klockan två och sett på hela säsong två av The big bang theory. Nu har vi beställt hem pizza och kollar på gladiatorerna =)

Av kraken - 27 januari 2012 12:29

Sitter just nu och väntar på att åka iväg på lunch. Är hembjuden till ett par i församlingen. Men kan ju inte köra själv, så de kommer och hämtar mig. Snacka om service, inte nog med att de är söta och vill bjuda mig på lunch, de hämtar och lämnar mig också.


Senare ska jag ner till kyrkan och lyssna på Bengt Wennman som ska tala där i kväll, tror de kommer bli riktigt intressant, för han är väldigt bra!


Me to day

     

Av kraken - 26 januari 2012 23:09

I dag har jag varit på utflykt, Karin kom hit när hon slutat jobba så åkte vi till smålle och handlade lite, jag köpte medst godis haha. Sedan köpte vi hamburgare och kollade på de sista avsnitten i första säsongen av av The big bang theory.


Nu i kväll har jag varit på tupperwher party. Köpte faktiskt två kannor, en saft och en mjök kanna. Kändes som en bra investering, med tanke på att dessa faktiskt är riktigt, riktigt bra. Ingick en mjölkskummare också, och det känns alltid lyxigt med skummad mjölk i teet eller kaffet ^^ Så de var bara ett plus. De hade vist 50 års jubileum så det var extra pris. För annars är tupper wher svin dyrt rent ut sagt. Och de känns som att många av grejerna de är, vad ska jag säga, överflödiga. För har man ett "normalutrustat" kök så behöver man inte ens hälften av grejerna de säljer. Men deras burkar, matlådor och kannor är skit bra och hållbara. Har en Microplus kanna sedan tidigare med, faktiskt jätte bra, inte ett dugg nödvändig, men rätt rolig och smidig om man vill baka, steka knapriga bacon eller göra typ omelett i micron. 



Sådana här köpte jag, fast helt svarta.                   En sådan här har jag med.

                    

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards