kraken

Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

Långsamma dagar

Av kraken - 18 juni 2017 21:06

Dagarna fortsätter att sega sig fram, i dag har det varit härligt sommarväder med 24 grader och strålande sol ute. Tyvärr alldeles för varmt för Vinga. Hon blir lätt överhettad i gipset och svettas och blir alldeles flossig, så vi har fått hålla oss inne i dag, har försöker få i henne mycket vatten och underhålla henne så gott det går. Vinga är över lag rätt nöjd, hon får ju stå nu och gör det mest hela tiden. Men det är ändå inte helt lätt att hålla henne sysselsatt en hel dag bara inne. Emanuel har varit iväg och dykt i dag med så det har bara varit hon och jag. Vi åkte till pappa en sväng för att få dagen att gå lite, men eftermiddagen hemma var seg, 

Och det känns så tråkigt att behöva sitta inne och leka med henne när solen skiner ute och hela jag bara längtar efter att få gå ut och sitta lite i solen, få njuta av sommaren, få blåsa upp poolen till henne så hon kan sitta och plaska, låta henne springa runt på gräsmattan, åka till stranden och sitta i vattenbrynet och gräva i sanden. Allt de där känns så fruktansvärt långt bort, även om jag vet att det bara är 4 veckor kvar. Men just nu känns de där fyra veckorna väldigt, väldigt långt borta. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards