kraken

Alla inlägg den 16 november 2014

Av kraken - 16 november 2014 10:21

I natt har vi varit barnvakt åt Arvid  5 år, så syrran och hennes man var iväg på kalas. Vi käkade pannkakor, lekte med lego och kollade på Frost på kvällen. Sen somnade han vid halv nio och jag en timme efter haha. 

I dag väckte han mig vid sex (!) Var bara att stiga upp och plocka fram frukosten. Sen satt vi där länge, länge och åt frukost och pratade om allt möjligt, som om eld. Vad är det som gör att eld brinner, hur släcker man en eld?  Om man testar med en vuxen, då kan man se att om man sätter ett glas över ett ljus, då försvinner luften som ljuset behöver och de slocknar. Men om det är en stor eld, vad gör man då. Vad säger man man ringer brandkåren, om man inte vet sin gata, eller den adress man är på, hur kan man då förklara vart man är? sådant roligt har vi avhandlat i dag, härligt med ungar och dess tankar. 

Nu ska vi åka till stan och vid två gå på bio med storebror Gottfrid och Emanuels brorsdotter Agnes.


 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards