kraken

Alla inlägg under maj 2015

Av kraken - 27 maj 2015 21:17

I dag har jag varit på utbildning hela dagen, suttit på massa bra föreläsningar kring ensamkommande flyktingungdomar och sexuell hälsa. Super intressant och jätte bra föreläsare. En del var sådant jag redan visste, men som sattes i lite andra perspektiv och gav andra infallsvinklar, en del nytt och en del gammalt. Bra dag helt enkelt. 

Av kraken - 26 maj 2015 17:42

Hemkommen efter ett tufft dygn på jobbet med tre incidenter på kvällen och i och med detta en natt med dubbelbemanning där jag och min kollega turades om att vara vakna. Kan ju säga att jag var rätt mör när jag kom hem i dag haha. Så det var gott att sova lite när jag kom hem. Har dragit på mig en förkylning i helgen med så jag känner att jag inte är helt på topp. Men med två timmars sömn nu i eftermiddag kände jag mig piggare. 

Och i morgon ska jag på utbildning hela dagen i Jönköping, ska bli jätte roligt och intressant. Men faktiskt också lite skönt att inte behöva vara på jobbet, utan få en liten paus nu när det var så mycket i går, så jag orkar med att jobba helgen. 

Av kraken - 24 maj 2015 20:15

Har haft en helt fantastisk helg i Blekinge. Bröllop för Elina och Anton i Ronneby som var helt fantastiskt fint. Vi bodde hos min moster i Karlskrona och hann umgås lite med henne också. sen gick vi på marinmuseet också och på vägen hem åkte vi över Älmhult och shoppade lite på ikea, hur galet stort som helst de nya ikea, roligt att gå runt och bara titta. Mys!


   

Av kraken - 18 maj 2015 22:39

I dag har jag varit ledig, skönt efter jobb helgen. Även om det var en lugn jobbhelg. Har hunnit med att både göra nytta och vila. De bästa av två. Har rensat land och dammsugit huset. Sen har jag mesta bara slappt resten av dagen. Lyssnat på ljudbok av en av mina favoriter Maria Skäringer, är andra gången jag lyssnar på den boken. Så ärligt och avklätt på något sätt. Jag har jag eldat lite, inte direkt för att det behövdes, men för att de var mysigt med en brasa när de regnade ute haha. Sen har jag suttit i mitt pysselrum och sytt och klippt och nålat, roligt värre! 

     

Av kraken - 17 maj 2015 19:39

Sitter i soffan, rätt trött och nöjd med helgen. Har jobbat denna helgen och det har varit lugnt, väldigt lugnt. Så himla gött. Har hunnit med att städa typ hela boendet, baka bröd till killarna och inte behöva stressa med en enda grej på hela helgen. Hur skönt som helst. När jag kom hem från jobbet i dag vid lunch så hade Emanuel lagat mat. Gott!

Efter lite käk och en dusch åkte jag in till Värnamo och mötte upp Lovisa och hennes barn på leklandet. Kan ju säga att jag inte behöver träna mer i dag haha. Blev ju helt svett av att springa runt, klättra och krypa runt där inne, rena träningspasset, men de var roligt! Och kul att träffa Lovisa och barnen. 

Det enda tråkiga med helgen var att när jag skulle handla lite mat på vägen hem från från Värnamo så tappade jag min telefon i golvet i affären och hela skärmen sprack... suck. Men men, den går fortfarande att använda. Jag satte på ett nytt skärmskydd och får se om jag kanske ska försöka få glaset bytt, eller om jag ska köpa någon begagnad mobil tills mitt abonnemang får ut. 


 

Av kraken - 15 maj 2015 10:15

I går var det kristi himmelsfärds och både jag och Emanuel var lediga. Vi åkte en tur och gick i skogen och njöt av våren. Så himla härligt, sedan var vi i stan en sväng och handlade och på kvällen hade vi gäster. Krille och Jessica och Josefine och Anton var här och vi käkade mat och såg på film och var ute och gick en sväng runt kvarteret. Roligt att träffa både nya och gamla vänner. Och vi fick ett så fint litet brev med en bröllopsinbjudan. Så roligt! 

 

Av kraken - 14 maj 2015 23:45

Har varit ledig i dag, super skönt. Emnauel har jobbat dock, men i morgon är vi lediga båda två! I kväll har Daniel, Maria och Elton varit här på kvällsmat. Elton lekte frisör och skojade runt medans vi andra tjötade och mest bara hade det gött. Mysigt värre. 


 

Av kraken - 12 maj 2015 13:59

Är på jobbet och hittade en hel bytta med massa potatismos. Vad gör man med de liksom? Jo man googlar och hittar recept på potatis bröd.
Helt galet smidigt!
Till ett bröd behöver du:
3 dl potatismos
3 dl valfritt mjöl
1 ägg
Salt
Blanda allt till en tjock smet, inte en deg! Ha ev i ett extra ägg om de blir för tjockt. Häll i en form med bakplåtspapper. Grädda 10 min på 275 grader. Klart!
Ät gärna varmt.
Med resten av moset ska jag göra en vegetariskt Shepherd's pie. Heller aldrig gjort. Men någon gång ska ju vara den första.

Ser ut lite som en stor omelett, men de är alltså bröd.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards