kraken

Alla inlägg under december 2012

Av kraken - 12 december 2012 17:30

Jag har köpt en julklapp till mig själv, fick den i dag och gissa som jag är glad!!

349kr på CDON och ni kan ju gissa vad jag ska göra i kväll när jag kommer hem från jobbet =)


 

   

Av kraken - 12 december 2012 15:54

För er som känner mig är det ingen nyhet att jag är typ beroende av ebay emellanåt. Så himla roligt att kolla på grejer och handla helt onödiga saker för typ inga pengar alls haha. 

För ett tag sedan köpte jag 3 st "lipp tatoos" som jag tänkte ha till nyår, fint och lite udda. Köpte någon extra så jag skulle kunna testa innan och se att det blir bra liksom. 

Och för er som inte vet så är lipp tatoo precis vad det låter, en läpp tatuering. Fast ingen riktigt tatuering, utan en sådan där tatuering som man fick i tuggummi paketen när man var liten och gnuggade på med vatten och en blöt trasa, sedan satt de där 1-2 dagar och man var lycklig som få.

Precis så funkar det här också, man klippet till "läppen" efter markeringarna på lappen och så duttar man fast den med vatten, ska hålla i 5-8 timmar står det. Har haft mina på i typ 2 timmar och  de håller fint. Kul och lite udda, här i Sverige kostar de typ 100kr för 2 st men fick dem för 1,59 dollar st, alltså typ 32 kr för alla tre, men frakt. Värsta fyndet =) Och för mig som inte riktigt tål att ha läppstift (mina läppar börjar klia efter någon timme) Så tänkte jag att detta kunde vara värt att prova. Och än så länge så kliar det ingenting!


Såhär blev det i alla fall, fick på neder läppen lite, lite snett. Men vad sjutton gör de liksom. 

   

Av kraken - 12 december 2012 13:45

Såhär fint väder var det i morse när jag körde till Anderstorp för att ha medarbetarträff med de andra ungdomsledarna och pstorerna i distriktet. Fantastiskt! Kan man bli annant än lycklig då!

 


Tyvärr var det inte lika fint väder när jag kom hem sen i eftermiddag...

 

Av kraken - 11 december 2012 22:54

Fy är så himla sur och grinig, vet inte vad det är för fel på mig. Vinter deprimerad kanske?

Men är verkligen inte mig själv, blir arg för ingenting, är trött, grinig och allmänt nere. Vet som sagt inte riktigt va det beror på, för lite sömn, för mycket jobb, för lite ljus (vinter ni vet), ålderskris, understimulerad, i behov av förändring kanske, nä vet inte. Men ska pröva att sova lite nu i alla fall. Se om det kan hjälpa lite kanske. 


Lite såhär känner jag mig...

 

Av kraken - 11 december 2012 15:38

Har precis varit duktig och städat hela lägenheten, lagat middag och varit och tränat sjukgymnastik. Känner mig tätt duktig faktiskt.
Så nu ska jag lägga mig i soffan och ligga där resten av kvällen tänkte jag :)

Fick förresten en julblomma av församlingen i söndags, en fin blomma och en bok om vårt sommarhem tre björkar. Blev super glad!

Av kraken - 10 december 2012 20:09

Är ledig både i dag och i morgon, tycker jag att kan vara värd efter en helg med ungefär 50 timmars jobb.

Lyckades dock inte vara helt ledig i dag, för jag har ändå jobbat lite nu i eftermiddag. Har pratat med föräldrar och tagi in anmälningar till nyråslägret, skickat iväg lite mail och skickat iväg en beställning på böcker till kyrkan. 

Resten av eftermiddagen har jag legat och kollat på serier, just nu kollar jag på andra säsongen av Face off och innan de kollade jag ikapp på de senaste avsnitten av Grey´s anatomy. Älskar Greys!

Men visst är det lite konstigt att jag ska ha så himla svårt för att vara ledig...


 

Av kraken - 10 december 2012 14:36

Hade "halv åtta hos mig" i går och det gick jätte bra. Tyvärr var Lovisa sjuk, så Emanuel fick hoppa in och hjälpa till att äta lite =)

Lyckades laga dansk fläskstek med alla tillbehör helt själv! Blev jätte bra, steken blev lite, lite torr. Men för att vara första gången så är jag skit nöjd. Svålen blev knaprig, de glaserade potatisarna var helt perfekta och både förrätten och efterrätten var goda och sällskapet roligt och trevligt =) Nästa kväll blir hemma hos Frida nästa vecka. Spännande!


Såhär såg menyn ut.

Förrät: räktoast

Huvudrätt: Dansk fläskstek med alla tillbehör

Efterrätt: kladdkaka med hallon och hallonkvarg


     

 

Av kraken - 9 december 2012 17:00

Har firat andra advent med att titta på lucia tåg i kyrkan, såå mysigt!

Nu förbereder jag maten för i kväll, terrätters. Ska ha "halv åtta his mig" med Frida, Lovisa och Karin


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards