kraken

Alla inlägg under december 2012

Av kraken - 16 december 2012 14:06

Hade en super kväll med mina tjejer i går, vi fick lära oss lite om massage och anatomi, både spännande och intressant. Vi var inte hemma förrens efter klockan tolv så var lite seg på gudstjänsten i dag. Var en kille där och pratade om bibeläventyret, kul och lärorikt. 

Nu ligger jag hemma och kollar på Harry Potter (jo jag vet, igen haha) Mår dock sådär, har hosta och feber. Är ju ingen super kombo att bli massserad när man är förkyld, men får skylla mig själv. Vi var ojämnt med folk i går när vi hade massagekvällen så jag fick vara med när vi parade ihop oss två och två för att öva på varandra. Kul men som sagt inte jätte smart att få massage när man är förkyld. Febern kanske också bidrog till tröttheten i dag när jag tänker efter. 



Av kraken - 15 december 2012 14:26

Känner mig inte alls på humör i dag. Så ligger hemma och försöker gaska upp mig lite med Harry Potter innan jag ska iväg och jobba. Hoppas det blir kul i kväll, även om det inte är så många anmälda till kvällens aktivitet. Men ser fram emot att få lära mig om massage och umgås med mina fina tonåringar.


 

Av kraken - 14 december 2012 14:02

Har precis skrivit klart mina julkort, blev 30 st precis. Nu ligger jag i soffan och kollar på Harry Potter. Mys!


   


Av kraken - 14 december 2012 12:45

Att bli väckt av jobbsamtal på sin lediga fredag är ingen höjdare, men vad gör man... Var bara att gilla läget.

När jag ändå var vaken var det lika bra att stiga upp, käkade frukost och bestämde mig för att ta mig ut och fota lite i det fina vädret. Kul, men kallt, -12!


       

 


Av kraken - 14 december 2012 01:15

Har sedan klockan elva hållit på att slå in både julklappar och julkolor. Nu är allt klart, både klappar och julgodis, så nu kan julen komma :)
Varför jag nästan alltid får för mig att börja pyssla efter klockan tio vet jag inte. Men tror jag har hunnit varva ner då och det är tyst och lugnt överrallt, då kommer inspirationen.
Tänkte börja skriva julekort med, men när jag såg vad klockan var så bestämde jag mig för att det fick bli sängen istället. För även om jag är ledig i morgon (woho!) så behöver jag inte vara uppe halva natten för de. Julkorten kan faktiskt vänta tills i morgon :)
Sov gott!

Av kraken - 13 december 2012 21:13

Nehe nu är klockan nio och jag bestämmer att det är färdigjobbat för i dag, helt slut. Har försökt få tag på kvinnan som ska komma och ha massage kväll med mina tonårstjejer på lördag, men det var lättare sagt än gjort. Vi har bara haft mejlkontakt och jag har försökt nå henne i typ fyra dagar utan svar, liksom för att se så allt är klart för lördag, att hon faktiskt kommer och så. Men eftersom hon inte svart så har jag försökt hitta hennes telefonnummer dock utan något vidare resultat. Så jag får väll hålla tummarna och hoppas att hon dyker upp, eller?


Nä nu blir det frihetstid och mat med Historieätarna!


 



Av kraken - 13 december 2012 17:30

Oj oj den här dagen har gått i ett, började med träning hos sjukgymnasten vid tio, gick bra. Fick testa att gå på löpband i dag och det var faktiskt riktigt kul, rätt jobbigt också ska jag erkänna.
För jag måste tänka mycket mer på HUR jag går, än när jag bara traskar på annars. Att jag sätter ner fötterna och böjer på knäna ordentligt, har ju inte kryckan på löpbandet utan håller ju i mig på ett annat sätt i löpbandet liksom  vilket är bra men skit jobbigt  Blev helt svett efter bara typ 5 minuter. "Kvalitets gång" som sjukgymnasten säger haha. Jag går ju inte direkt varken rakt eller "ordentligt" när jag går med en krycka, det gjorde jag väll inte innan heller. Men efter att ha gått med kryckor i fem års tid har jag ett rätt dåligt invant gång-mönster  och att fixa det är inte det lättaste vill jag lova. Men nu med löpbandet så kakanse det blir lite lättare. Heja mig!


Efter sjukgymnasten var det hem och duscha, prata lite med Sara och sedan ner till jobbet igen vid elva. Har suttit på expeditionen fram till nu, vid ett sprang jag in på Göstas och köpte med mig lite lunch och åt på expeditionen medan jag jobbade. Nu har jag en halvtimmes paus här hemma innan jag har tjejgrupp. Vi ska baka julgodis i kväll, super mysigt! 

Av kraken - 12 december 2012 21:37

Blev inget Harry Potter i kväll, för när jag kom hem från julspelsövningen med tonåringarna i kyrkan så började ju Serien "jakten på det perfekta livet" som går på ettan kl 21.00 på tisdagar. Och ikväll var det bland annat med en kvinna som jag ser mycket upp till, bloggerskan "Underbara Clara" Så var ju tvungen att kolla extra mycket liksom. Och när de var slut så gjorde de reklam för serien "historieätarna" som går på torsdagar. När jag såg reklamen så insåg jag att jag missade förra veckans program, så de är jag ju tvungen att se på nu, på svtplay!

Så hej hopp Harry, ni blir det 20-tals mat istället =)


     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards