kraken

Alla inlägg under oktober 2011

Av kraken - 6 oktober 2011 12:00

1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Stökigt hår och snygg makeup.


2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Hm... ska jag välja bort det hår som jag varje vecka bekämpar med pincett eller det hår jag (nästan) dagligen uppmuntrar med diverse preparat och behandlingar? Ögonbrynen bort, tack.


3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Här ombeds jag alltså att välja mellan HM och ett alternativ där jag har hela världens alternativ att välja mellan. Eeh... Nätet! Det är ju lite som att få frågan "Vill du ha 100 kronor eller hur mycket pengar du vill?"


4. Om du måste välja, alltid ha uppsatt hår eller alltid nersläppt ostylat hår.
Finns ju hur många roliga håruppsättningar som hellst, och man kan ju ha håret delvis uppsatt också. Så uppsatt tror jag.


5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Har någon någonsin kollat i mitt kylskåp (där jag förvara mina ca 40 nagellcka) så skulle de veta. Färg så klart!


6. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Bonnabränna, helt klart. Har ju en redan, så varför byta haha


7. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Ful hårfärg. Definitivt.


8. Om du var tvungen att alltid bära kläder i antingen vitt eller svart, vilken färg skulle du välja?

Svart, helt klart svart! (vem vill gå runt vitklädd jämt??)


9. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Med tanke på att jag för en tid sen blev överlycklig över att jag, längst in i garderoben, hittade ett par för skor som jag trodde att jag hade slängt så är frågan för mig inte särskilt svår. Du rör inte mina skor!


10. Ingen makeupp alls eller vilken makeupp du vill, men alltid lila läppstift till (i vilken nyans som hellst)

Hmm tycker om att sminka mig, och passar faktiskt ganska bra i lila. Men läppstift över huvud taget är inte min grej. Så får nog bli ingen make allls.


 

Av kraken - 5 oktober 2011 16:29

Har vist haft lite dålig uppdatering här på bloggen, men har ju fullt upp, så har inte hunnit/tagit mig tid för några uppdateringar.

Och så jobbar jag alla dagar denna veckan, så finns risk för dåliga uppdatering resten av denna veckan också. 

Men var hos tatueraren i måndags och fyllde i tatueringen, men måste tillbaka igen i november och fylla i mer. Men galet vad fint det blir =)

Nu sitter jag hemma och jobbar på fredagens Slash (vårt nya tonårsarbete heter så) och ska iväg ner till kyrkan och skriva ut massa papper och sedan gå på ungdomsråd.


Ha en bra vecka !

Av kraken - 2 oktober 2011 18:40

Nu är jag hemkommen från Ullared och Gkås. Ganska så trött efter att ha shoppat hela eftermiddagen. Fyndade mest schampo, balsam, hårnålar, linnen, underkläder och strumpor (sånt jag alltid handlar på Gkås).

Köpte även ett par vinterkängor, skit snygga. Tror det var bästa köpet i dag faktiskt. Sen hittade jag lite annat också men det orkar jag inte skriva här.

Det enda jag egentligen inte hittade som jag velat köpa, var någon/några snygga långärmade tröjor. Hade gärna velat ha något stickat nu i höst. Men det fanns ingen som jag riktigt tyckte passade och de som var fina fanns inte i min storlek. Hittade en snygg grå poncho aktig tröja men XXXL var lite väl stort för mig.


Nu sitter jag hemma i soffan och slappar, blir så resten av kvällen tror jag.

Av kraken - 2 oktober 2011 11:36

I går var jag ock Karin och fotograderade oss hos en vänn till mig, Dennis. Han är verkligen super duktig! 


Ullared nästa!


       

Av kraken - 1 oktober 2011 10:14

I dag vid tolv ska jag på fotografering, jag och Karin ska fotas hos min kompis fotoexperten Dennis =) Sjukt duktig kille alltså, ska bli kul.


Fast är lite sur, fick i torsdags natt ett rätt obehagligt telefonsamtal från dolt nummer. Inte et dugg kul att bli utskälld och svärd åt för att någon som kysst en vist hade flickvänn, hur ska jag veta de när han själv säger att han är singel? 

Och det är väl honom och inte mig man ska vara arg på eller?

Får försöka släppa det, men i ärlighetens namn är det lite svårt. 

För någonstans där inne så bryr jag mig ju om dig, fast jag inte vill. 


Nej nu ska jag duscha och sen fixa mig för fotograferingen.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards