kraken

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av kraken - 7 oktober 2011 15:00

För ett tag sedan, vid ingången till ett gym, så fanns det en bild av en mycket tunn och vacker kvinna. Rubriken löd "Den här sommaren, vill du bli en sjöjungfru eller en val?"


Berättelsen lyder: Att en kvinna (storlek okänd) svarade på följande sätt:


"Kära människor, valar är alltid är omgivna av vänner (delfiner, sälar, nyfikna människor), de är sexuellt aktiva och fostra sina barn med stor ömhet.
De underhåller som galningar gärna tillsammans med delfiner och äta massor av räkor. De simmar hela dagen och reser till fantastiska platser som Patagonien, Barents hav eller korallrev i Polynesien.
De sjunger otroligt bra och finns till och med på CD-skivor. De är imponerande och älskade djur, som alla försvarar och beundrar.


Sjöjungfrur finns inte!


Men om de fanns, så skulle de rada upp dig för att få träffa en psykolog. Detta på grund av deras problem med personlighetsklyvning: kvinna eller fisk?
De skulle inte ha något sexliv och inte kunda föda barn.
Ja, skulle de vara vackra, men ensam och ledsen.
Och, vem vill ha en tjej som luktar fisk vid sin sida?


Utan tvekan skulle jag hellre en val.


I en tid när media berättar för oss att bara tunna är vacker, jag föredrar att äta glass med mina barn, att äta middag med min man, att äta och dricka och ha kul med mina vänner.


Vi kvinnor vi går upp i vikt pga att vi bär på så mycket visdom och kunskap som det inte finns tillräckligt utrymme för i våra huvuden, och den sprider sig helt enkelt ut över hela kroppen.
Vi är inte feta, vi är bara oerhört kultiverade.
Varje gång jag ser mina kurvor i spegeln, säger jag mig själv: "Hur fantastiskt är inte jag?"


Kvinnan på bilden nedan är franska modellen Tara Lynn. (Skit snygg, eller hur!) Och jag vill absolut inte klanka ner smala människor, vi är alla olika!

Jag vill bar säg att vara stor inte är samma sak som att vara o attraktiv!


 



(Hoppas ni har överseende med min översättning)

Seg

Av kraken - 7 oktober 2011 11:42

Är jätte seg i dag. Steg upp för tre kvart sedan (alltså vid elva) vilket innebär att jag sovit nästan tio timmar. Hade kunnat sova mer, för jag känner mig fortfarande inte utsövd. Är helt trött och seg.

Men funderar på att försöka ut och gå en liten sväng i det fina vädret. Har varit i stort sett smärtfri de senaste fyra dagarna och jag behöver verkligen röra lite på mig. Får nog bli så   Ut och gå en sväng sedan lata mig i soffan lite innan jag ska iväg till Gnosjö och träffa Lovisa och Ann.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards