kraken

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av kraken - 22 oktober 2011 17:42

Nu har Sara åkt hem, saknar henne redan... Hon är en av de bästa, helt klart   

Hon lagade mat till mig, hade med sig potatisgratäng som hon förberett hemma och så stekte hon lövbiff och gjorde sallad här, fy vad gott det var!

Sedan såg vi på Svinalängorna, skit bra men hemskt sorglig. Det värsta är ju att detta för många är en sann historia inte bara förr utan även i dag. 


Blir mycket film den här helgen märker jag. Men kan ju inte göra så mycket annat än att sitta i soffan och dega. Och nu blir det ännu mer, ska titta på Wall-e tror jag  


Vad gör du en lördag som denna??   


    (Eeevvvvaaaa)  

Av kraken - 22 oktober 2011 12:34

Vad gör du när ingen ser: Petar näsan.


Vad går du aldrig hemmifrån utan: Mobilen, den bokstavligt talat bor i min ficka.


Min blogg heter som den gör för att: Helt enkelt för att jag tycker historierna och mytologin kring havsmonstret "Kraken" är spännande. Och det fascinerar mig att av alla historier kring havsmonster som berättas så finns det mest bevis för att historien kring Kraken faktiskt kan baserars på något verkligt. 


Om jag vågade skulle jag: Ringa min läkare och skälla ut honom och anmäla honom till Lex-maria.


Om tio år: Så har jag gett ut min andra bok, är jag frisk och kry, har kanske en snygg man, ett bra och trivsamt jobb, och pengar på banken. 

Av kraken - 22 oktober 2011 12:23

Mår lite bättre i dag, fortfarande ont med är mycket piggare. Finaste Sara ska komma på besök lite senare i dag och pyssla om mig lite. Vi ska laga mat, kolla på lite film, mysa (och åka och handla, har ingen mjölk hemma). Och Lovisa ringde nyss och ville bara kolla läget med mig =) Och Karro hörde av sig i går, samt syrran, mamma, pappa, och ett gäng av mina tonåringar och kollegor som undrade om jag behövde hjälp med något. Tänk att man har så fina vänner   




Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards