kraken

Alla inlägg den 17 december 2013

Av kraken - 17 december 2013 15:53

Satt i lungan ro på jobbet i morse vid åtta när jag fick första samtalet om att en kompis fått ett konstigt mejl från mig. Sen dess har telefonen gått varm med folk som ringt och undrat om vad det är som hänt med min mejl. Och de ska jag tala om, mitt e-post konto har blivit kapat inatt! Och nu sitter någon och sänder ut mejl till alla jag känner (och inte känner verkar det som) om att jag är i strandsatt i London och behöver pengar. Själv sitter jag (hemma i Sverige!) och har precis pratat med polisen som tagit upp en anmälan om urkundsförfalskning och försök till bedrägeri. 


Sen har jag varit inne på min mejl som när jag öppnade den var helt tom! Inga mejl och allt stod på arabiska... efter lite gogglande och mycket tryckande lyckades jag ändra det till svenska. Ser då att någon tagit bort allt som finns i min mejl, brev, mejl, kontakter, ALLT! Började nästan lipa. Men nu har jag lyckats få tillbaka mina kontakter i alla fall, tror jag åtminstone. Men mejlen är fortfarande borta och någon kundtjänst går inte att nå.

Upptäckte även att personen som kapat mitt konto skapat ett nytt yahoo konto i mitt namn och lagt till den i min gmail, så att alla mina mejl ska gå dit. Men de har jag lyckats ändra i alla fall. Och nu tror jag att bara Jag har tillgång till min egen mejl. 

Så nu försöker jag komma i kontakt med yahoo och se om de kan ta bort kontot som står i mitt namn och försöker lura pengar av folk, men de var lättare sagt än gjort. Och mejla dem jag kan inte heller, för jag har inget yahoo konto och jag kan inte skapa ett heller, då det redan finns ett i mitt namn. Fy farao säger jag bara!!


inloggningshistorik från min mejl i natt


    

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards