kraken

Alla inlägg under september 2013

Av kraken - 4 september 2013 13:08

I dag är min enda lediga dag denna veckan, så har lite att dona med. Jag och Emanuel har varit på baken och fixat med de sista papperna för handpenningen på huset, ordnat med försäkringar och lite annat. Känns rikgtigt bra.

Nu är jag hemma igen och har damsugit och torkat golven och har slängt i första maskinen tvätt. Känns skönt att hinna med lite sånt i dag. I övrigt ska jag mest bara slappa och försöka kurera mig från min förkylning. Så nu sitter jag och funerar på om jag ska slänga på en film kanske?



Av kraken - 2 september 2013 12:12

Fy jag är tokförkyld, snorig näsa, tjock i halsen och allmänt krasslig. Är syrran som smittat mig, tack för den sis ;)

Men så är det när det är höst och förkylnignstider. För nu är det september och hösten är på väg med stora steg. Men jag tycker om hösten, älskar alla fina färger, de fina höstdagarna med klar hög luft och att kunna tända ljus och mysa inne när det är regnigt och mörkt ute. Och den här hösten kommer ju att leverera mer än vanligt då vi köpt hus. Så i år gillar jag hösten ännu mer än vanligt! 

Men nu ska jag strax iväg och jobba. Blir tre dygnspass denna veckan istället för två, hoppar in för en kollega som ska vara ledig. Så den här veckan innebär 70 timmars jobb. Får se hur det går med förkylning och allt. Men jag ska se till att vila orenligt de timmar jag är ledig så ska det nog gå bra, trots en snorig näsa.



Av kraken - 1 september 2013 10:31

I fredags halv fem på eftermiddagen var alla papper skrivna och jag och Emanuel kunde titulera oss som husägare!!
Ett rött litet (ja eller inte jätte litet, 115km2) hus med vita knutar har vi köpt.
Jag är så lycklig att jag kan spricka! Har gått runt i en bubbla av kärlek och eufori hela helgen!
Första november får vi tillträde, då ska vi renovera köket och måla lite. Sen första december flyttar vi in!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards