kraken

Alla inlägg under april 2013

Av kraken - 18 april 2013 16:54

När jag gick på gymnasiet så fick jag en gammal ring av pappa som han köpt på loppis, den var jag sa han. och de var den, fin och enkel och lite annorlunda. Sedan jag fick ringen av pappa har jag haft på mig den varje dag, hela tiden. Förutom under operationer och sjukhusvistelser.

Och det var just under en sådan där sjukhusvistelse för ungefär två år sedan som den försvann. När jag fick tillbaka smycken och grejer och så efter en operation så var den borta. Allt låg i påsen, örhängen, plånbok, pengar. Men ringen var borta. Åå vad ledsen jag var, kändes så konstigt att inte ha den på. Och även om den inte var värt mycket i pengar så var den värd så mycket för mig. All min faderliga kärlek och den fantastiska relation jag har med min pappa fanns som en symbol i den ringen, och vips så är den bara borta.

Efter ungefär en vecka så kunde jag inte vara utan ringen längre. Jag köpte en ny i guldaffären och graverade in "pappa" i den.
Jag har fortfarande på den varje dag, just för att jag älskar dig!

Av kraken - 17 april 2013 19:49

I går på scouterna så byggde vi A och gick A-gång. Var riktigt roligt, de där med samarbete funkar inte alltid super bra haha. Men med lite puch och hejar rop från oss ledare så gick det fint. 

Sedan hade vi andakt i en strålande solnedgång med utsikt över Smålandsstenar. Kunde knappt bli bättre.


I dag vaknade jag dock med feber och hosta, för tunna kläder i går kanske? Men stoppade i mig två Alvedon och klarade av 3 timmars APT (arbets- plats träff) i alla fall. Nu ligger jag i soffan och ska strax se på lite serier och slappa. Så hoppas jag det hjälper och att jag är frisk i morgon då jag ska till Ljungby. 



       

Av kraken - 16 april 2013 17:41

Nu har jag haft en effektiv eftermiddag. Jag har tränat Vattengymnastik, sedan simmat 10 längder med wet-vest och 10 vanliga längder, varit och handlat. 

När jag kom hem rensade jag lite i mitt land och sedan plockade jag fram mina utemöbler.
Efter de åt jag middag ute i solen. Hur härligt som hellst med denna underbara vårvärme!
Strax ska jag iväg till scouterna och njuta lite mer av det härliga vädret.


Har även fått dagens ros i Värnamo nyheter. Kan ju bara betyda att jag gjort något bra i alla fall ?


 

Av kraken - 16 april 2013 13:14

I går var officiellt första dagen på nya jobbet. Och nu är första arbetspasset avklarat och jag är nyss hemkommen (har jobbat dygn med sovande jour). Allt gick fint och det känns bra att vara igång nu. Härliga killar jag jobbar för och underbara kollegor att jobba med, kan inte bli så mycket bättre.


I går kväll läste jag läxor med en av killarna, övade på svenska vokaler och att höra skillnad på E och Ä och Ö, på O och U och Y bland annat. Vi övade och övade, sedan skrev vi ner tre ord på varje bokstav så killen skulle kunna öva mer på att höra skillnad på orden och vokalerna. När vi kom till Ö så skrev vi öra, öga och sedan tog det stopp, då sa jag ordet önska. 

Killen kollade oförstående på mig och bad mig förklara vad önska betydde, hmm ja vad betyder önska egentligen. Något man vill få, att man vill ha något, att man önskar sig något... Efter en stunds förklarande och lite sökande på google translate så fattade han vad det betydde. Efteråt tänkte jag på det där, vad många ord vi har. Så många ord, namn och betydelser för massa, massa saker. Ibland när jag ska förklara betydelsen av ett ord tänker jag att hälften vore nog haha. 

Av kraken - 15 april 2013 11:04

I går fick jag mig en rejäl överraskning! Vid strax innan halv sju var jag inställd på att gå ut och gå med en av mina tonåringar. Istället så kom de ett helt gäng ungdomar för att ha ett överrasknings kalas för mig. Ett stort hej då kalas för att jag slutar som deras ungdomsledare. Blev helt rörd, de hade kakor, glass, tårta och massa godis med sig som vi festade på. Vi var 20 st här i min lilla etta (och då kunde alla ändå inte komma), men det gick så bra så! Vi åt av allt de hade med sig, lekte 4 man i soffan och psykologen, tjötade och avslutade sedan med att kolla på Partaj och de sista gick hem runt halv elva i går kväll.


Det var den allra bästa avslutning på min anställning som jag någonsin kunde få!   


 

Av kraken - 14 april 2013 17:39

I dag var min sista jobbardagar i kyrkan. Avtackades på gudstjänsten och fick inte bara en utan två fina blommor. Sedan blir det en större avtackning den 24/4. 

Kan bara konstatera att jag är nöjd med min insats, de jobb jag gjort och glad för möjligheten att få jobba i församling ett par år. Och nu är jag redo för nya utmaningar och nya mål. 

Efter gudstjänsten åkte jag och Emanuel ut till Boarp utanför Skeppshult, där vår ena ordförande i församlingen bor och kollade på deras får och små lamm. Sååå söta!


     


Av kraken - 12 april 2013 17:46

I dag har jag varit i Vrigstad på sista ungdomsledarträffen som anställd ungdomsledare. Sedan om typ två timmar har jag sista tonår och på söndag sista gudstjänsten som anställd i Smålandsstenar missionsförsamling. Känns mest bra faktiskt, lite tråkigt  men mest bra. Går ju från något bra till något bättre, så hur kan det inte bli bra liksom =)


Något som däremot inte är så bra är att jag inte alls förberett vad jag ska säga på söndag på Gudstjänsten, hade liksom bara tänkt säga tack och hej för den här tiden liksom. Men vad jag nu förstått, förväntas det typ att jag ska hålla värsta talet.... Får se om jag ska skriva ner något eller bara säga det jag tänkt från början. 



Av kraken - 11 april 2013 11:24

I dag har jag vår skorna och nya vår jackan på, båda köpta i Lissabon i februari.  Har längtat efter att det ska bli tillräckligt varmt för att ta på mig dem. Så i dag när de sopar gatorna utanför fönstret på caféet fick de åka på. För när gatorna sopas så är det vår! Även om det kanske inte är sådär värst vårvarmt ute haha


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards