kraken

Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Syjunta

Av kraken - 8 februari 2017 20:47

I kväll har jag haft syjunta här hemma, så himla mysigt. Var ett bra tag sedan sist, nu har vi inte setts sen innan jul, så det var på tiden. Vi fikar, virkar och tjötar, turas om att vara hos varandra och har det liksom allmänt mysigt när vi ses. Jag har knappt virkat sen jag fick Vinga, ha liksom inte haft någon lust, men här om dagen började jag igen. Tänkte virka ett par tofflor, får se hur de blir. Påbörjade ett projekt i november och tänkte virka en julduk, men mönstret var för svårt så jag gav upp. Kan ju knappt läsa mönster utan frivirkar mest och kände att jag inte orkade lära mig precis innan jul heller haha. Får se om jag försöker sätta mig in i något bra, lätt mönster framöver. Har hittat en jätte fin kofta jag skulle vilja virka till Vinga. Men får väl ta hjälp av mina tjejer i syjunte-gänget om jag kör fast, de är duktiga på mönster. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards