kraken

Alla inlägg under oktober 2014

Av kraken - 20 oktober 2014 20:27

I dag är jag ledig, skönt, skönt. Sov länge och hade en förmiddag med Emanuel som jobbar kväll denna veckan.

Sen i eftermiddag har jag varit och simmat med Karin, 1 km blev det. Efter de följde hon med hem och vi käkade mat och kollade på film. Nu ligger jag i soffan och har precis kollat på senaste avsnittet av Greys. Så bra så bra! 

Blir nog inget pysslande för mig i kväll som jag först tänkt. Ligger så skönt i soffan att jag nog ligger kvar ett tag till tror jag haha. Ska slötitta på tv och bara slappa tror jag. I morgon blir en stressig dag då jag har tid hos sjukgymnasten på morgonen och sen snabbt efter de måste iväg till jobbet då jag måste börja tidigare i morgon. Sen kommer IVO till jobbet för inspektion på eftermiddagen, kommer nog gå bra för jag tror vi sköter oss väldans bra =) Men det är ändå nervöst att bli inspekterad.


Karin och jag då och nu.

     

Av kraken - 19 oktober 2014 21:37

Helgen har gått med både jobb och ledighet. I fredags var jag ledig och följde med pappa och faster till Karlskrona över dagen, roligt att kunna passa på när jag ändå var ledig.
Sen lördag-söndag har jag jobbat, har gått bra och det var en lugn helg på jobbet. Men är ändå lite trött nu, sover ju aldrig lika bra på jobbet som hemma. Så jag ska nog gå i säng tidigt i kväll tror jag.
I morgon är jag ledig och ska bland annat simma, sen vad jag ska hitta på under resten av eftermiddagen och kvällen vet jag ej, Emanuel jobbar nämligen andra skift och jag är själv hemma. Kanske de blir en hel kväll med pyssel och ljudbok. Har börjar pyssla ihop årets julkort nämligen och trivs ypperligt ensam uppe i mitt pysselrum med ljudbok eller musik i öronen och kreativiteten flödande.

Av kraken - 16 oktober 2014 19:56

I dag har jag och Emanuel varit hos pappa och ätit lunch. Super gott och mysigt. Faster Lene från danmark är och hälsar på, så henne träffade vi så klart med. Hon hade med sig lite gamla bilder som hon fått av pappas och hennes kusin. På farmor, pappa, farbror Kent och henne, så roligt att titta på! Och jätte kul att se likheterna i släkten, vem som är lik vem vem som fått vilka släktdrag och så. 


Från vänster: Farbror Kent, faster Lene, pappa och farmor

  '


Här är faster Lene, pappa och Kent

 


Arvid och pappa, vist ser man likheterna!

 

   






Av kraken - 15 oktober 2014 23:09

I kväll har vi varit i Gnosjö och firat svärfar Håkan som fyller år i dag. Vi träffades hela stora familjen med båda Emanuels syskon och familjer. God smörgåstårta, marängtårta och det bästa sällskapet bjöds de på, så underbart att få vara del i en så fantastiskt fin familj! 

Innan i dag har jag varit i Värnamo och simmat med Karin, 1 km blev det plus 4 längder med vatten jogg, jobbigt som sjutton, men kände mig hemskt duktig efteråt och i morgon ska jag till sjukgymnasten och träna, heja heja!

Min ansiktsbehandling innan var skön, vet inte om den gjorde så mycket dock. Men kände mig återfuktad och len i huden, alltid något :)


 

Av kraken - 15 oktober 2014 13:02

I dag är jag ledig. Har gjort rätt lite i dag, sovit så konstigt i natt så jag sov länge på förmiddagen.
Sen har jag torkat lite golv och fixat lunch. Sen var de slut på de roliga haha.
Nu sitter jag med skönhetsbehandling och har skrubbat ansiktet, gjort pealing på läpparna och nu har jag lagt på ögonmask mot påsar under ögonen. Prenumererar ju på Glossybox och får ju massa spännande tester av skönhetsprodukter och roliga grejer. Så i dag har jag rensat i mina gömmor och testar lite av de jag ännu inte hunnit använda. Får väll se om jag blir något vackrare haha. Oavsett resultat känns de gott att pyssla om sig själv lite.

Av kraken - 13 oktober 2014 22:37

I dag har jag jobbat, har haft fullt upp hela dagen. Har gjort massor, skrivit, mejlat, ringt, varit på Apoteket, hjälpt killarna med läxor, med mera, med mera. Ändå känns det som att jag inte fått något gjort alls.
Har fått iväg en massa mejl, men inte fått svar på ett enda, ringt massa samtal men ändå inte löst de vi skulle. Och jag hann liksom inte slutföra en enda uppgift från början till slut utan att bli avbruten typ 5 gånger.
Tror det är därför dagen känns så hackig och att det känns som att jag inte fått gjort de jag egentligen tänkt.
Hoppas att morgondagen blir lugnare!

Just de ja, har varit hos sjukgymnasten och tränat idag. De gick i alla fall bra!

Av kraken - 12 oktober 2014 16:11

I dag har vi varit med syster och familj i Flattinge hos David och Anna. Vi har kollat efter julgranar till oss i allihopa, gillat gorv och pinnbröd och traskat runt i skogen mest hela dagen. Helt underbart härligt! Tror vi hittade i alla fall två fia granar. Det är ju lättare att se vilka granar som är fina innan de kommer snö på dem innan dem och alla bara ser lika dana ut. Roligt att träffa Anna och David med, var ett bra tag sen jag träffa dem sist. Vi får allt se till att träffas lite oftare.På vägen hem från Flattinge åkte vi förbi Värnamo och hämtade en kärra med fin björkved som vi köpt av en arbetskamrat till Emanuel. Så den håller Emanuel på att lassa in i garaget medans jag tvättar röklutande kläder och fixa middag till kvällen. 

   


Av kraken - 11 oktober 2014 10:56

I går var Elin här vi kollade på film mös, pratade i kapp om massa som hänt och bara umgicks. Mysigt värre!
Sen testade vi sårsmink och jag fick måla Elin så hon såg helt mörbultad ut. Och så fick Elin en flaska med kärlek att skicka på posten till sin kärlek hihi.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards