kraken

Alla inlägg under mars 2013

Av kraken - 30 mars 2013 23:45

I kväll har jag och Emanuel varit i pingstkyrkan på påskfest. Ett mega knytkalas med ca 60 personer var det. Och jag kan tala om att det blev en riktig lyckad kväll! Massa, massa god mat, spex, underhållning och lite tävlingar. 


Massa god mat

 

Undehållning 

 

Vi tävlade om vem om gjorde finaste påskägget, jag gjorde en kung =) 

   


Av kraken - 29 mars 2013 13:10

Har varit i kyrkan i dag, två gånger till och med. En gång i pingstkyrkan där vi övade på påskdramat inför söndagen och sedan på långfredagsgudstjänst i missionskyrkan.

Nu ligger jag hemma i soffan och känner mig sjuk, har på gränsen till feber och känner mig trött, men mycket mer är det inte. Men det är tillräckligt för att få mig att ligga i soffan och känna mig lite ynklig. Så jag tänker ligga kvar resten av den här långa fredagen och ligga och kolla på serier och film. 


Sjuk är jag (i alla fall lite) men här är ett kul tips till påskdrickan!

 

Av kraken - 27 mars 2013 06:51

Klockan är tio i sju och jag har varit uppe en timme redan. Är på jobbet och har jobbat dygn sanden i går. Är trött även om jag sovit gott i natt. Men så är det ju ibland.

Lite ont har jag med, inte kul alls.Ingen medicin hade jag med mig heller, så har tagit två alvedon och hoppas att det hjälper lite i alla fall. 

I går innan jag gick till jobbet så påsk/vår pyntade jag lite hemma. Brukar inte påskpynta något nämnvärt  men lite påskliljor och kanske ett påskris brukar jag ha. Så det fick det bli i år med!


 

Av kraken - 25 mars 2013 12:36

I dag väckte Gotte mig kvart i sju, pigg som en läkra var han, så det var bara att stiga upp. Vi har hunnti med mycket. Vi har varit på apoteket, fikat på Smålandsstenars mysigaste fik, handlat mat, målat disktrasor till mamma och pappa, målat i målarboken och lagat mat. Det var Gotte som lagade maten i dag, han både dukade, stekte köttbullarna och kokade makaronerna nästan helt själv, duktig kille!

Nu ska vi ut och plocka påskris! Såg att de sågtat ner massa sly bakom huset här, så då får man ju passa på. 


 

Av kraken - 24 mars 2013 12:30

I dag har ja varit på gudstjänst och dramat jag hade gick toppen bra, hela gudstjänsten var toppen faktiskt. Kul med mycket folk. 

Efter gudstjänsten åkte jag och Emanuel hem till mig och lagade middag, svart fläsklåda blev det, riktigt smarrigt. Sen i eftermiddag kommer systersonen Gotfrid 5 år och ska sova över här, har lovat att han får det sedan typ i julas, men vi har inte fått ihop det. Men i kväll så =)


Vårigt vit till gudstjänsten

 

 



Av kraken - 23 mars 2013 14:27

I går så testade vi på att göra sårsmink på tonår. Något som jag tyckt är riktigt roligt ända sedan jag lärde mig hur man gör när jag läste teater på gymnasiet. Så jag har en hel del teatersmink hemma som jag tog med ner till kyrkan.
Jag visade lite hur man kunde sminka med Emanuel som modell. Sedan fick tonåringarna själva testa på. Så en hel del läskiga sår och blåmärken blev det.

Vill du själv testa på, så använd de smink du (flickvännen eller typ mamma) har hemma och öva helt enkelt. Och på youtube finns det hur mycket bra filmer som helst som visar hur gör ?

Av kraken - 21 mars 2013 19:27

Det känns som jag har potatismos i huvudet ungefär, vaknade med migrän i morse vid typ halv nio. Ingen höjdare alls kan jag tala om. Var bara att stoppa i sig lite medicin och krypa ner igen. Men vid elva var jag i stort sett kurerad. Så jag steg upp åt frukost och åkte ner till kontoret vid tolv.

Har suttit här tills nu. Här helt slut efter att ha suttit vid datorn och skrivit halva dagen, de andra halvan har jag klippt palmblad. Till vårt påskdrama på söndag då det är palmsöndagen.

Men nu är jag stax klar! Så jag ska jag stänga ihop datorn och åka hem och äta något (kan ju vara en av orsakerna till att jag är trött, bara ätit frukost i dag)

Sedan blir det gymmet i kväll!





Av kraken - 19 mars 2013 20:49

I kväll har vi varit riktigt scoutiga med vår tonårspatrull och bakat cornflakes kakor haha. Men det är just de, att ibland handlar det liksom inte om att göra massa grejer, utan om att umgås och ha det gött. Och just i kväll passade det extra bra eftersom jag var så himla trött efter en rätt kass natts sömn (i natt med), jobb till halv ett och sedan vattengymnastik. Så nu ska jag faktiskt snart krypa i säng och försöka sova.


Alltid redo!

     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards