kraken

Alla inlägg den 15 november 2013

Av kraken - 15 november 2013 11:09

Min kära kollega Lotten har en utbildning i NADA,(NADA står för National Acupuncture Detoxification Association) vilket är en slags öron-acupuntur. På jobbet använder hon den mest på våra killar som har problem med sömn, oro och stress. Riktigt bra alternativ till piller tycker jag. Och vi brukar föreslå att de som har problem med till exempel sömnen ska testa detta först, innan vi ringer till läkaren och de får en massa piller utskrivna. 

Och då jag haft lite mycket nu på sistone (framför allt på jobbet) så föreslog hon att jag skulle testa. Sagt och gjort, hon tryckte dit några nålat i örat på mig i går,(de sitter fortfarande kvar och saka göra de i några dagar) och jag tror att dom funkar!

Tycker det är häftigt att något så litet kan göra så stor skillnad, har sovit gott i natt (inte för att jag brukar ha svårt att sova, men har sovit sådär de senaste tiden) och känner mig inte lika orolig och stressad. Bra grejer helt enkelt.


Syns sådär på bilden, men det sitter några små plåster där i örat i alla fall, och där har jag nålarna.

  


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards