kraken

Alla inlägg den 23 maj 2017

Av kraken - 23 maj 2017 14:55

Vi skulle åkt till Linköping i eftermiddag, för att Vinga skulle sövts och fått sina höfter kontrollerade. Men på grund av hosta och massa snor fick vi ställa in. De kan inte söva henne om hon är förkyld, och åka 22 mil upp till Linköping för att bli hemskickade igen, de hade jag absolut ingen lust med. Så var bättre att ringa upp och förklara att hon är förkyld, så vi kan boka om istället. Sköterskan jag pratade med höll med. Narkosläkarna är noga med att när de söver barn så ska de (helst) inte vara sjuka, snoriga eller förkylda, risken är så mycket större då. Och på de jag berättade om Vingas förkylning så sa hon till oss att stanna hemma.
Frågan är ju bara när vi kan tänkas få en ny tid? Om de kan bli nästa vecka kanske. Hon behöver ju oavsett få gipset bytt snart (eller helst helt bort med de) för hon växer ju så det knakar. Så sådär hemskt länge kan de ju inte vänta.

Jag har även varit hos tandläkare. I dag på kontroll, de lagade min avbitna framtand och gav mig tummen upp i övrigt, trots en lagning som var lite sönder och ska göras om. Men de var inget jag kunnat påverka. Hur skönt känns inte de att höra för en med i allmänt rätt dåliga tänder. Hurra för de denna i övrigt trista tisdag pga uteblivet sjukhusbesök för Vinga.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards