kraken

Alla inlägg den 4 januari 2017

Av kraken - 4 januari 2017 20:46

Äntligen är vi friska igen, eller jag och Vinga är fortfarande förkylda men i övrig mår vi bättre, hurra för de! 

I dag har vi sanerat här hemma, tvättat allt som går att tvätta typ, desinficerat toan, torkat rent och storstädat. Vi har samtidigt plockat undan det mesta av julen. Stjärnorna, ljusstakarna och julgardinerna får dock vara kvar till 20dag knut.

Förstår mig inte på dem som städar undan julen innan nyår och hojtar att nu är det snart vår innan det nya året ens börjat. Jag älskar julen och har gärna kvar ljusstakar och stjärnor i fönstren till minst trettondagshelgen, tomtar och de kan man plocka bort, men våren kommer inte fortare bara för att man plockar bort julen innan den ens är slut. Vintern varar i alla fall till februari ut, så varför stressa fram alla årstider och högtider. Julen börjar inte i november och våren kommer inte innan februari är slut hur mycket tulpaner du än köper. Sen är det härligt att ställa in färska blommor, tulpaner, pärlhyacinter, och så när julen väl är undanstädad, men att hävda att nu är det vår 2 januari, det är lite tidigt tycker jag. 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards