kraken

Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av kraken - 5 augusti 2016 15:39

Var i Jönköping i går, gick lite på Ikea och A6. Och Emanuel var inne i någon sport butik och handlade inför cykel Vasan nästa helg som han ska cykla.
Jag fyndade en jätte fin mossgrön klänning med båt-riggning (heter de så?) för en 50-lapp.
Det är en figurnära klänning och jag tycker egentligen jag är för tjock för att kunna ha den. Ska man ha tajta kläder måste man ju vara smal, eller hur!
Men så stod jag där med klänningen i handen och tänkte, vem sjutton ska få bestämma de, att jag är för tjock. Att tajta kläder bara är för smala?
Ja eller du få ha tajta kläder om du är tjock också, men då ska det tjocka sitta på rätt ställe, alltså över höfter, rumpa och byst. Inte på magen!

Men bestämmer jag kanske inte själv vad jag tycker är fint och inte? Måste jag gå efter samhällets ideal och klä mig i bylsiga tröjor så magen inte syns, eller i klänningar som går ut under bysten, så bullen på magen ska gömmas? Eller hela tiden gå och håll in magen så den inte syns så mycket.
Är jag 30år gammal och fortfarande slav under normen att tjock inte är ok och är det de idealet jag vill föra vidare till min dotter?
Att alla faktiskt inte är lika mycket värda, att är du inte smal och följer idealen är så ska du veta att du är lite sämre än alla andra.
Nej, nu ska jag jobba upp mitt mod så jag kan ha den där klänningen. Skita i vad alla andra tycker och säger och visa att man får se ut hur man vill och det är ok ändå. Att man är fin i allt, för alla kroppar är fina.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards