kraken

Alla inlägg den 27 juli 2016

Av kraken - 27 juli 2016 19:48

Fick ännu ett gallstensanfall i natt. Försökte mota det med Ipren och kolsyrat vatten, men vid fem i morse fick vi ändå åka in, då stod jag inte ut längre.
Det gick snabbt på akuten och jag fick smärtlindring väldigt fort och vid halv åtta var vi på väg hem igen.
Denna gång med ett recept på en annan medicin jag kan ta hemma.
Man blir ju lite begränsad med vad man kan ta när man ammar, men läkaren hade en tablett jag kan ta och skrev ut den.


Läkaten på akuten var förvånad att jag inte fått den utskriven innan, då detta är fjärde gången jag är inne på akuten med gallsten. Plus att jag träffade en kirurg förra veckan för konsultation som bestämde att jag måste opereras. Har inget bokat datum än, men han sa att det blir efter semestern, så jag hoppas att det är snart! Men fram tills dess har jag lite medicin jag kan ta hemma i alla fall, om/när jag får fler anfall.

Sov typ tre timmar när vi kom hem, ammade och sen stoppade Emanuel in oss i bilen och åkte till Borås. Han tyckte jag behövde muntras upp med lite shopping haha. Är på väg hem nu och jag är helt slut! Men har fyndat en massa fint på rean och är nästan förvånad själv över hur mycket fint vi fick med hem. Så det blev en bra dag ändå, fast natten och morgonen var riktigt kass.

 

[Bild]

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards