kraken

Alla inlägg den 10 juni 2016

Av kraken - 10 juni 2016 18:14

I dag testade jag och Vinga hennes bärsjal, ja eller hennes och hennes, vi har fått låna den av Karoliina. Men nu när vi lånar den är den hennes. Hon verkade gilla den. Och enligt ortopedläkaren ska det till och med vara bra att sitta i bärsjal när man är född med höftluxation. Då kommer ju barnet automatiskt i grod-positionen som skenan annars ska se till att de sitter i. 

Har läst mig till att det i länder där man bär sina barn mycket i bärsjal sällan förekommer höftluxationer, just för att om barnen föds med detta så läker de ut v sig själv i och med att de sitter mycket i grod-position i sjalen.

Vinga sitter ju redan i skena, men hon verkade ändå gilla sjalen, att komma nära och jag tyckte det var galet smidigt att ha händerna fria och kunna dona som jag vill medan jag samtidigt kunde ge massa närhet till henne.


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards