kraken

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av kraken - 14 maj 2016 18:07

Jag gjorde som jag tänket innan i dag och tog vi in vår beside-crib som vi byggt. Jag bäddade och testade att ställa in den i sovrummet. Blir så fint! Och det känns mysigt att vår lilla kan sova nära oss, utan att sova i sängen och samtidigt ligga i något vi faktiskt byggt själva. 

Finns färdiga beside-crib att köpa också, men vi vi hittade ingen som passade till vår sängstomme, då den är rätt hög. Och att köpa en ligger runt 1500kr (ny). Men att bygga en kostade bara ca 800kr och lite tid och kärlek.

För att få till en bra säng har jag kollat på bilder på pinterest och hittade där en liten ritning som jag utgick ifrån. Sen har jag ändrat måtten en del. Gjort den lite större, både längre lite bredare och högre sidor på. Både för att den ska passa vår säng bättre, men också för att bebis ska kunna ligga i den lite längre och inte växa ur den så fort. 

Jag fick allt tillsågat på Bejer efter de mått jag bestämt, Emanuel hjälpte mig att skruva ihop den och sen har jag målat den tre varv för att få en fin yta. Tog kanske ett par timmar sammanlagt, det som tog mest tid var ju torktiden på färgen haha. 


 

     

Av kraken - 14 maj 2016 13:58

I går var sista dagen på jobbet, den spenderades i Jönköping med föreläsning om självskadebeteende och klinikdag. Kändes lite kluvet att gå hem, har ju precis börjat komma in i jobbet känns det som och nu ska jag gå hem och vara hemma i nästan ett år. Men samtidigt är jag galet trött och känner att det ska bli skönt att hinna vila lite innan bebis kommer. Men jag vet ju också att jag har ett fantastiskt jobb att komma tillbaka till så det känns ändå ok. 

I dag är första dagen på föräldraledigheten och jag hade tänkt att bara ligga i soffan och vila hela dagen. Men nu har jag bakat två sorters kakor, fixat lunch och hjälpt Emanuel en snabb runda i trädgården och binda upp lite buskar haha. Men resten av dagen ska jag nog mest vila. Kanske plocka in vår egenbyggda barnsäng och ställa i ordning den lite. 


Ca 2 veckor kvar nu. 

       

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards