kraken

Alla inlägg den 3 maj 2016

Av kraken - 3 maj 2016 18:57

Vilken härlig start på maj vi haft, så soligt och varmt och gott. Hela 20 grader i söndags. Då var det även kosläpp här i Forsheda. Emanuels brors familj var här och kollade på kossor, grillade och mös.

När de åkt hem passade jag på att så i mina pallkragar. Fick fem må söta jordgubbsplantor av grannen som vi också satte ner i ena pallkragen, sen sådde jag lite morötter, sallad och rödlök, gräslöken är ju redan uppe, men jag passade på att så lite persilja och dill också när jag ändå var igång. Blir mysigt att gå och påta där i sommar. 


I dag har det också varit fint väder och jag flexade ut en timme tidigare och satt en stund på baksidan och njöt i solen innan Emanuel kom hem och vi åkte till Tallberga. Där köpte vi lite extra sten, Emanuel och grannen håller på att bygga upp en mur mellan våra tomter. Då den förra vi hade i stort sett höll på att falla in helt på vår tomt. Och det saknades typ tio stenar innan de kunde lägga färdigt, så de var vi och köpte i dag. Blir så himla fint, har ingen förebild, men här ser man lite hur det blir i alla fall. 


     

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards