kraken

Alla inlägg under januari 2016

Av kraken - 11 januari 2016 19:32

I helgen har vi varit på Disney on ice i Göteborg med svärisarna och familjen Sylvan. En hur trevlig helg som hellst! En fantastisk is show, nice shopping och massa härligt umgänge och mys. Som sagt en väldigt bra helg.

Av kraken - 8 januari 2016 17:51

Nu har jag arbetat två dagar på nya jobbet och det känns bra, väldigt bra faktiskt, även om det gått så kort tid. 

Men jag känner mig välkommen och det känns som att detta är ett jobb jag kan komma att trivas med. Har varit mycket intro och läsa in mig på material, få koll på journalsystem och olika inloggningar. Har även fått vara med på en remissfördelning för att se hur det går till, vilka som får vilka patienter och fått en liten hum om hur man bedömer remisser, vilka man tar emot och vilka man avslår. Har läst på gamla fall och bedömningar, om diagnoser och diagnosbedömning. Så galet spännande och intressant! 

I morgon ska vi till Göteborg med Emanuels föräldrar och ena bror med familj för att se på Disney on is! Hur bra kommer inte de bli!


 

Av kraken - 6 januari 2016 13:40

I går var vi på årlig trettondagsafton-fest här i Forsheda.
Varje år är det olika teman på festen och i år var det 20-tals tema, super kul. Så jag och Emanuel gick al in och jag hade köpt en ny klänning och pannband med fjäder och Emanuel hatt och hängslen. Alla på festen var så fina och hade klätt upp sig och ut sig. God mat, roligt sällskap och en trevlig kväll.
I dag har vi slappar dag och jag virkar och lyssnar på ljudbok. Emanuel ser på tv och slöar i soffan.

Hade tänkt att plocka ner lite av julen i dag, men jag vill inte! Julgranen står så fin utan ett barr på golvet och jag vill njuta av julen lite mer. Så både granen och de sista tomtarna får stå kvar lite till!

Av kraken - 4 januari 2016 17:28

I dag har jag haft en förskräcklig huvudvärk i stort sett hela dagen, fick ta lite medicin och gå direkt i säng igen när jag vaknat i morse. Sen runt lunch la det sig lite och jag och Emanuel begav oss till Gislaved och tittade lite på dollarstore, tyckte inte de hade så mycket dock. Emanuel köpte bara lite schampo.

Efter de åkte vi till Smålandsstenar och jag lämnade in mina nycklar till jobbet och hämtade mina grejer, tömde mitt fack och sa hej då till killarna. Ska åka ditt en dag framöver när det är personalmöte och säga hej då till alla kollegor. Blev ju ett så hastigt avslut, så det kändes bra att åka dit i dag och säga hej då.

På torsdag börjar det nya jobbet och det ska bli så himla roligt!


Av kraken - 3 januari 2016 20:05

Det har gått några dagar in på det nya året, tre närmare bestämt och än så länge känns det väldigt bra. På torsdag börjar jag mitt nya jobb, ska bli spännande och det känns nervöst, pirrigt men bra samtidigt, mest bra!

I dag har varit en riktigt slapp dag med sovmorgon, frukost-date med Elina och Anton som sovit här i natt efter en mysig lördag med spel, mat och massa tjöt här hemma hos oss, galet trevligt. 

Sen i eftermiddags var jag på tupperware party, handlade lite, två saker som jag velat ha vääääldigt länge, så de kändes bra, speciellt när den ena var på rea. Hade velat ha fler burkar till mitt skafferi, men det får vänta tills det finns mer pengar på kontot. 

 



Av kraken - 1 januari 2016 15:17

Året blev rejält infriat med en hel massa raketer god mat och trevligt sällskap. Vi var hemma hos Anna och Jonas och blev bjudna på trerätters, mys och som sagt helt sjukt mycket raketer haha. Så 2016 du är varmt välkommen. I dag ska dagen gå i lathetens tecken, i alla fall för mig. Emanuel har varit duktig och städat huset, jag har mest plockat lite och varit och handlat. Nu ligger jag i soffan och ser på film och myser. Känns som en lagom start på året. 

 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards