kraken

Alla inlägg den 7 februari 2015

Av kraken - 7 februari 2015 01:33

Här om dagen råkade jag på något sätt som jag inte ha en aning om, döda vår dator. Helt plötsligt la den av och när jag startade den igen så var skärmen bara helt grön. Kunde inte göra någonting, startade om den i felsäkrat läge men kunde ändå inte direkt hitta vad som var fel, sur blev jag kan jag tala om. Och jag hade varken tid eller ork att hålla på med det då.

Men i kväll gav jag mig attan på att jag skulle få ordning på den. Så jag startade datorn i felsäkrat läge och satte mig med Ipaden och gick igen vart enda program i hela datorn som jag inte var säker på vad det var. Bara 120 st haha. Men med Google och envetenhet kan man komma väldigt långt och efter typ tre timmar så har jag lyckats rensa bort de jag upptäckte var skadade filer, virus eller annat krafs och nu fungerar datorn igen! Hurra. Känner mig galet nöjd med mig själv, tyvärr tog de ju som sagt nästan tre timmar att få ordning på och klockan är nu halv två. Men jag är ledig i morgon, så de får väll vara strunt samma då. Jag är bara glad att datorn fungerar igen och att jag slipper köpa en ny.

I morgon ska jag sätta mig med mammas dator som också strular, får se hur de går haha, men bättre hoppas jag och snabbare... Övning ger färdighet heter det ju.


 



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards