kraken

Alla inlägg den 14 september 2014

Av kraken - 14 september 2014 14:43

I dag är de val i Sverige, jag ska rösta, jag ska självklart rösta!
Efter en kväll på jobbet där jag suttit med två 17 åriga killar och pratat drömmar och framtidstro ska jag rösta!
Vi pratade om hopp, om livet och framtiden och med drömmar om jobb och utbildning ska jag ska så klart rösta!
Killarna jag pratade med i går är två ensamkommande flykting ungdomar som drömmer om ett liv i Sverige. Som flytt från krig och död, som tvingats lämna allt de någonsin kännt till, i går fick jag drömma om framtiden med dem.
Så självklart ska jag rösta!
Killarna drömmer, hoppas och jobbar stenhårt för ett bra liv i Sverige. Dom längtar efter att få börja plugga, efter att få jobba, efter kärlek, efter solidaritet, efter vänskap och efter ett starkt Sverige. Ett Sverige som de kan få bo, leva i och vara med att bygga vidare till något ännu bättre.
Så självklart ska jag rösta.
Vad jag ska rösta på är inte så lätt, vad jag inte ska rösta på är en självklarhet. Och att jag ska rösta är ett måste!
Nu ska jag gå och rösta! Rösta för ett öppet, starkare och mindre rasistiskt Sverige!


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards