kraken

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av kraken - 12 augusti 2014 12:00

I går var jag i Nässjö med syrran, hon skulle skriva in sig på en kvällskurs där. Och medan hon var på inskrivning strosade jag runt i lite affärer, hittade en jätte fin, enkel grå kjol jag köpte. Den är grå med svarta detaljer, precis perfekt lång och jätte skön. Så den ska jag ha på jobbet i dag. 

När jag kom hem från Nässjö i går var Daniel, Maria och Elton på besök, de hade varit i Värnamo. Så de kom förbi på vägen hem. Mysigt att äntligen få se dem tillsammans som en familj, med massa kärlek att dela med varandra och sin son.
På kvällen sen så var jag och Emanuel hos mamma, vi hjälpte henne med att skruva ihop en skohylla och kolla på ny bil. Sen tog jag hem resterna av de gamla leksaker och böcker och mina gamla barnkläder jag haft stående hemma i mammas källare. Jag och mamma rensade där för ett tag sedan och lite har jag redan tagit hem, min gamla leksaks-spis jag nu har i lekstugan till exempel. Nu tog jag hem resten av sakerna, dom kan ju lika gärna stå på våran vind som hemma i mammas källare, så får hon plats med sina egna saker istället. 

I dag har jag inte gjort så mycket, bara förberett mig inför ett dygn på jobbet, packat jobbväskan och förberett mat, sen kom pappa på visit. Han hade varit i Reftele med motorcykeln och kom på kaffe på vägen hem, mysigt värre. Sen har jag sorterat och börjat tvätta den kartong med mina gamla barnkläder jag fick med mig från mamma i går. Roligt att gå igenom allt, vissa kläder kommer jag till och med ihåg att jag haft. 


 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards