kraken

Alla inlägg under maj 2014

Av kraken - 17 maj 2014 00:28

Denna veckan jobbar jag 7 dagar på raken. Inget som hör till schemat direkt, men en kollega ska ha semester och då ställer man ju upp och tjänar lite extra pengar haha.
Så har jobbar varje dag sen i söndag. Är på jobbet nu med och jobbar dygn tills i morgon, kan tala om att jag är rätt trött. Men de är sovadax nu, så jag ska drömma sött nu ett par timmar och sen upp igen vid sju.
Men då har jag ju bara sex timmar kvar och sen är jag ledig tills på tisdag. Och nästa vecka jobbar jag bara tre dagar, så det gör inget. Men de får ju klart inte bli för ofta, man blir rätt lagom slut.
Men färsigpladdrat för mig, här ska sovas!

Av kraken - 14 maj 2014 11:15

Snart är det val i Sverige. Jag tänker självklart rösta! Tycker det är både en rättighet och en skyldighet att rösta. Eller inte bara att rösta utan faktiskt att sätta sig in lite och välja! För det är ju de det handlar om, val. Inte så mycket bara om en röst utan om ett val du gör.
Så nu gör jag just de, väljer. Men frågan är vad 17 man ska välja??
Har i veckan nu läst valmanifest, gjort tester på valkompassen (länk nedan) för att se vad som stämmer bäst. Har gjort den en 3-4 gånger för att se hur jag svarar de olika gångerna och om jag får samma resultat, de får jag. Så nu tror jag vet hur jag vill rösta, men det är verkligen inte lätt.
Det finns inget parti som jag verkligen känner att, ja domma är bra. Nej det handlar nog mest om att välja dem som är mins dåliga.

valkompassen

Av kraken - 12 maj 2014 21:41

Nu kommer äntligen lite före och efterbilder på huset, tog lite tid att få ihop dem. Men nu är det klart. Måste säga att jag är väldigt nöjd med vår renovering. Jag älskar mitt hus! Att få ha kunnat ha möjligheten att köpa det med mannen jag älskar, att få renovera och inreda de som vi vill ha det och att få leva den svenska "villa, volvo, vovve" drömmen, minus hunden då haha.


Välkommen hem till oss, här är hallen

 


Trappan och här ser man även en glimt av kaminen vi satt in


 


Trappan uppifrån


 


Tv hörnan uppe

 


Gästrummet uppe



 


Mitt aldeles egna pysselrum uppe =)

    


vardagsrummet


Vardagsrummets andra ände och kaminen som vi satt in.

 



Vardagsrummet och vårt gamla matsalsbors som jag målat om.

    


Sovrummet, nu med en svart panelvägg


Lilla gästrummet nere

   


Vårt väldigt stökiga kontor, som är nästan lika stökigt nu som innan när de var skräp hörna haha. 

 


Köket

 


Köket igen, före, under och efter renoveringen

  

Av kraken - 12 maj 2014 20:05

Kollade på klockan sista gången vid strax efter ett i natt och vid kvart i sex ringde klockan, så jag var rätt så as trött efter knappt 4,5 timmes sömn. Och efter en fullspäckad förmiddag på jobbet var jag helt slut när jag kom hem. Fick bli en och en halv timmes sömn när jag kom hem. Mycket välbehövligt kan jag tala om. Sen har jag inte gjort så där hemsk många knop nu i eftermiddag. Skulle behövt städa egentligen, för mäklaren kommer hit på onsdag morgon. Han ska värdera huset. Inte för att vi ska flytta, absolut inte. Jag bor ju i mitt drömhus. Men för att vi ska kunna lägga om våra lån lite. Och vi har ju hunnit göra en hel del, ja eller allt innomhus egentligen. 

Vi har bytt kök, bytt alla golv nere, målat om och tapetserat överallt (utom på toan) och satt in en kamin. 



Av kraken - 12 maj 2014 00:16

Klockan är nu tolv och jag kom precis i säng här på jobbet. Har egentligen arbetstid till 23.00 och ska efter de sova sött till 06.00 i vårt jourrum. Och sen jobba vidare till 12.30
Men jag kom i säng först nu, efter att de hände lite grejer på jobbet (ibland är de ju så) Och jag var så himla trött här vid halv elva, men nu är jag inte alls trött längre utan helt spidad. Dumt! Tar ju lite tid att hinna varva ner med, så man faktisk kan somna.
Och har man som jag har i morgon ett fullspäckat schema och en väldans massa man ska hinna med innan man går hem, så behöver man mer än 5 timmars söm. Men jag hoppas jag kan somna fort nu, behöver de! Får väll räkna får eller nått så jag blir trött haha

Av kraken - 10 maj 2014 14:51

I dag började jag dagen med att sitta på min träningscykel i 30 min, kändes förvårnansvärt bra och jag har inte ont i höften, yayy! Sen gick jag ut i trädgården och rensade land på baksidan, la på täckbark och tryckte ner lite blomfrön, typ 3 veckor för sent. Men de blir nog blommor ändå.

Emanuel hjälpte mig bära säckar och grävde igen våra hål efter rötterna vi fick hjälp att gräva upp förra veckan. Blev bra, men vi behöver typ 10 påsar täckbark till om vi ska göra fint i landen på framsidan med. Och galet den andra landet på baksidan, kommer behöva en hel dag för att rensa de från gräs, ogräs och mossa. Så de får bli en annan dag. Men nu är det fint i ett land i alla fall =)

Av kraken - 8 maj 2014 22:03

Emanuel när vi pratar om viktminskning och hur stolt jag är över att jag gått ner 6 kilo.
"Du har inte funderat på att göra en sådan där mag operation då?"
Jag kontar "du har inte funderat på en lomotomi?"
Emanuel vet inte vad en lobotomi är och googlar, blir sen hemsk stött och sen sitter vi i var sin hörna av soffan och surar på varandra.
Jag undrar hur han kan ställa en så taskig fråga, han undrar bara liksom. (Precis som om det är något alla människor funderat på)
Han undrar hur jag kan säga något sådant taskigt som att han borde lobotomera sig. Jag tittar surt på honnom och påpekar att han frågade om jag skulle göra en fett operation och i och med de antytt att jag behöver en. Emanuel fattar ingenting liksom.
Slutsats vi är fortfarande sura på varandra. Men nu ska vi strax sova, så vi måste nog bli vänner snart igen, för man ska inte somna osams.

Av kraken - 8 maj 2014 15:51

Nu har jag och Emanuel varit ute på en biltur. Är man hemma och har varit sjuk en hel vecka kan man behöva komma ut lite. Så jag tryckte in Emanuel i bilen och så åkte vi en sväng. Vi kollade in den fina badplatsen i Gavlö, vid sjön Bolmen. Super fin badplats med både liten gunga, omklädningsrum, toa och grillmöjligheter. Plus att där finns både sand och gräs, de gillar jag. Så där kommer vi nog hänga en del i sommar (om de nu blir en solig sommar)
Sen åkte vi lite småvägar ut till Reftele och sen förbi smålänningen hem och köpte blomjord, så jag kan börja göra iordning lite i trädgården. Har ju en hel hög med fröpåsar som jag egentligen skulle stoppat ner i jorden redan förra veckan. Men men, blommor blir det ju ändå och det har ju faktiskt varit några frostnätter här i veckan som var. Så de får bli tärdgårdsarbete och blomsterplantering på lördag istället. Då är jag ju ledig :)


Sen har jag traskat runt i vår trädgård och drömt lite. Tänkt på vad vi kan göra för att få det fint. Vart vi kan sätta upp våra pallkragar att odla lite kryddor i och hur vi ska göra fint i våra land. Vi har dragit uppe lite rötter i veckan med. Fick hjälp av Emanuels kompis i söndags när han hade en lite grävmaskin hemma i sin trädgård, så innan han skulle lämna tillbaka den i söndagskväll så kom de förbi oss och hjälpe till att dra upp rötterna från den buske och de träd vi kapade ner tidigare i våras. Så dom hålen behöver vi gräva igen och fylla upp med jord och så gräs på. Får se hur mycket vi hinner med på lördag. 


Vår mossrivna och jordhögiga baksida. 

 



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards