kraken

Alla inlägg under mars 2014

Av kraken - 20 mars 2014 10:30

Fy, att vakna med huvudvärk är verklingen ingen höjdare. Men de får bli två alvedon och sen iväg till jobbet om en stund. Måste åka typ kvart över elva och då hinner jag både skriva lite blogginlägg och vila haha.

I går var vi hos familjen Sylvan och hälsade på nyaste familjemedlemmen Vilgot. En fantastiskt söt liten bebis! Nästan så man blir sugen själv, NÄSTAN. Men nu ska jag nog vila lite till innan jag ska till jobbet, dumma huvudvärk. 


 



Av kraken - 18 mars 2014 23:20

Har ju glömt att skriva att jag i fredags avverkat 2 veckor med LCHF. Och nu är inne på min tredje vecka. Mår gött och vikten minskar, hur bra är inte de!
Andra vägningen i fredags visade -3kg efter 2 veckor (jag ska väga mig varje fredag är min tanke)
Nu är jag som sagt inne på min tredje vecka och i dag bakade jag kolakakor åt killarna på jobbet. Och vet du vad, JAG SMAKADE INTE EN SMULA!! Fy fabian vad jag är bra!
Jag var inte ens sugen, firade med två baby Bell ostar och 1 ölkorv när jag kom hem nu vid elva haha.

Fuskade ju lite i lördags med bröd och godis och nu när jag vet att de inte var sådär supergott som jag ville att det skulle vara med sötsaker, ja då försvann suget ännu mer.

Bakade ändå LCHF kladdkaka i går, hittade ett recept jag ville prova. Super god och perfekt "livlina" om man blir sugen!

Recept

4 ägg, vispas fluffigt med ca1/2 dl sukrin och 1/2 tsk vaniljpulver (inte vaniljsocker)
smält 200g smör och ca 150g 70% choklad (valfri smak) tillsammans,
häll chokladsmöret i äggfluffet och vispa ihop.
Häll i form som är "bröad" med kokos (eller i en bara smörad springform) och in i ugnen på 200 grader i 6-10 min (beroende på hur kladdig man vill ha den) klar!
Servera med grädde och lite goda bär.
Tips, laktosfri grädde är naturligt söt i smaken och den är perfekt till sådant här!

Av kraken - 17 mars 2014 14:41

I dag har jag haft frukost mys i Bredaryd hos Karoliina och barnen. Hur trevligt som hellst!
Nu håller jag på att laga mat. Gör köttgryta, tyvärr på den segaste kon ever. Så den får nog puttra ett tag till för köttet är fortfarande hårt efter en timmes putter på spisen.
Men ska nog göra en LCHF kladdkaka nu, så får den bli förrätt istället för efterrätt haha

Bilden har jag stulat från Karoliina!

Av kraken - 16 mars 2014 11:49

I helgen har jag varit gräsänka då Emanuel varit i Stockholm på dykmässa. Men jag har haft det så bra så ändå. I fredags kväll var jag i Ljungby och var ute och åt med Sara och Nettan och var på musikquiz. Super rolig kväll!

Och i går hade jag systersonen Gottfrid här som skulle sova över och Karin och Ramona kom också och vi hade en riktig myskväll framför tvn. 

Jag fuskade också i går... Käkade bröd till min Libanesiska lunch och på kvällen sen åt jag lite godis... Köpte lite lösgodis och åt tre bitar, sen hade jag köpte jag wiener nougat som jag älskar. Men åt fyra bitar, sen var det för sött, två tuggor på en kexchoklad som också var hemsk söt. Och magen var inte alls nöjd efteråt kan jag tala om. Men man märker när man fuskar i alla fall haha. Men nu när jag tillåtit mig att fuska en dag och äta kolhydrater och socker och det inte var så där gott som jag tänkt så gör det att man inte blir så sugen heller. Nu är det inga problem att hålla sig till Lchf utan fusk ett tag till :)

Och som kompensation för mitt syndande i går så var jag ute och cyklade en sväng i dag, te att jag måste passa på nu när solen skiner. Blev inte en så lång runda, har ju inte riktigt styrkan i mitt ben för längre rundor än. Men 15 minuter i snålblåsten blev det, super skönt, både för kroppen och för samvetet. 


 

 

Av kraken - 14 mars 2014 14:39

I går hade jag en riktigt mysig dag. Jag började morgonen med att ta fram utemöblerna som stod under en stor presenning på altanen. Satt i solen och njöt en stund innan min fina kollega Elina kom på besök för en filmdag med sleepover. Vi käkade frukost ute och sen hade vi Sagan om ringen maraton, för jag har ju faktiskt aldrig sett alla filmerna. Men nu när jag lyssnat på dem på ljudbok var det ju dags. På eftermiddagen grillade vi och det var sååå gott! Elina sov över här på kvällen och vi satt och tjötade och myste, sen sov hon över här.

I dag har vi käkat kebabsallad och diskuterat jobb, pratat med fack, med vårt skyddsombud och med högsta chefen på soc i Gislaved. För ingen ska behöva vara rädd för att gå till jobbet och ingen ska behöva bli skadad! Så nu hoppas vi de händer något snart! För man ska inte behöva gå till jobbet med ont i magen och en orolig undrar om "vad händer i kväll då" 


I övrigt är jag gräsänkling i helgen då mannen är i Stockholm på dykmässa. Så vi får se vad jag ska hitta på för kul :)


 

Av kraken - 12 mars 2014 22:49

I dag har varit en hektisk dag! Har jobbat dygn tills i dag och hade så mycket att göra på förmiddagen att jag knappt han äta frukost. Sen kompat ut lite tidigare för att hinna till mitt läkarbesök på vårdcentralen i Värnamo. Kollade min rygg och höft som jag haft ont i ett tag nu. Resultatet blir att jag får en kallelse till röntgen, sen får vi se.

Efter besöker hos farbror doktorn åkte jag hem och städade. Pappa hade precis målats och tapetserat klart när jag kom hem vid halv tre. Så det var bara att sätta igång att dammsuga och torka golven och plocka i ordning. För klocka halv sju i dag skulle jag ha tupperware party med 10 gäster här hemma och här var verkligen kaos med tapetklister, slipdamm och målarburkar överallt! Men jag hann klart och partyt var så trevligt så!
Duktig säljare och jag tror de flesta köpte nått, jag också! Farligt dyrt de där med tupperware, men roligt och man får bra grejer.
Nu sitter jag helt slut i köket och försöker rensa skallen med lite meningslöst mobil spel. Men ska nog strax krypa till sängs tror jag. Känns verkligen skönt att jag är långledig ända tills på tisdag nu!

Av kraken - 10 mars 2014 10:48

I dag har jag bakat! Bakat frallor till på onsdag då jag ska ha tupperwere party här hemma.
I går bakade jag LCHF frallor, tyckte först inte att dom var goda, men när jag åt frukost i morse med pappa som är här och hjälper oss att måla, så tyckte jag visst att dom var goda! De var nog skinkan på som gjorde de. Och pappa fick smaka de vanliga frallorna och dom fick godkänt dom med!
Nu ska jag bara baka nya LCHF kladdkake muffins. För de jag gjorde i går blev inte helt hundra. Jag råkade nämligen ha i lite väl mycket kakao. Tyckte inte de var så mycket kvar i paketet och hällde de upp och ner och då blev de typ tre gånger så mycket kakao som de skulle vara. Men äää tänkte jag, och rörde om. Men de ska jag säga, dom blev väldigt starka haha. Så dom ska jag nog inte bjuda på.

Mitt (lite bleka) LCHF bröd som var äckligt i går men fick mer än godkänt i dag!

Av kraken - 9 mars 2014 14:09

Gud vad trött jag är, sov så dåligt på jobbet i natt. Drömde konstigt och vaknade massa gånger. Så jag är rätt slut nu. Men ute skiner solen och bara de gör en ju glad! 

Här hemma pågår renoveringen för fullt, vi har två rum kvar som ska målas, så nu tömmer vi dem. River bort lister, täcker golv inför målningen av taket och förbereder för att pappa ska komma och måla i morgon. Vi har även bestämt att garderoben i ena rummet ryker. Den är i så dåligt skick att när vi flyttat ut den från väggen så kommer vi antagligen inte kunna flytta tillbaka den utan att den går sönder haha. Var inte tänkt att de skulle bli en ny garderob egentligen. Men så är det ibland. Så nu kollar jag runt på Ikea och jysk efter garderober. Gillar egentligen inte jysk, då jag tycker de har dålig kvalite på sina grejer, men man måste ju jämföra.

Har hittat två från Ikea jag tycker är fina. Tycker den svarta är lite cool faktiskt och gillar att det finns mycket hyllor i den. Sen gillar jag den vita också, men vill inte ha en garderob på ben, för där samlas det bara massa dam. Men gillar stilen på garderoben. 


     '      

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards