kraken

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av kraken - 3 mars 2014 15:08

Är nyligen hemkommen efter en riktigt lång helg på jobbet med jobb fredag-måndag. Är helt slut. Men jobbar igen i morgon och alla andra dagar denna vecka med, utom fredag. Har blivit lite extra pass och ett passbyte åt en kollega som fyller år. Så jag jobbar hennes dygn lördag-söndag som kommer så jobbar hon åt mig om två veckor. Så då är jag långledig, men känner nu att det blir lite mycket denna veckan. Men de får gå. 


Sen går jag från och med fredag på socker diet, inget socker över huvud taget på en vecka har jag bestämt mig för. Hel enkelt för att jag tyckte att nu får det vara bra med socker. Är sockerberoende och det har verkligen visat sig nu när jag slutat. Efter tre dagar utan socker har jag världens huvudvärk och har abstinens efter socker så det är inte klokt. Men skam den som ger sig, när jag känner såhär inser jag ännu mer hur beroende jag är. Det är inte så att jag ätit godis varje dag, men kakor ibland, socker i teet, en chokladbit här, en coola där, socker i brödet, socker i gelen till köttbiten socker i sylten på ostmackan, socker i tuggummi, ja de finns socker i typ allt.

Äter inte ens frukt denna veckan, för frukt innehåller fruktsocker och ska man sluta, så ska man sluta.

Sen vill jag så klart kunna äta en kaka någon gång ibland eller lite godis, men just nu är det stopp!

Så nu är det LCHF som gäller, för då kan jag faktiskt äta mat och inte behöva svälta mig själv för att avstå från allt socker. Och går det bra kör jag nog vidare på de. Men som sagt jag får se på fredag hur jag mår, dom säger ju att man ska typ tappa allt sötsug när man äter LCHF så vi får väll se.


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards