kraken

Alla inlägg under februari 2014

Av kraken - 7 februari 2014 17:17

I dag har jag förberett inför mammas 60 års kalas i morgon. Städat, plockat och donat. Sen i eftermiddag har vi fixat ett extra bord och stolar som vi fått låna från kyrkan, dukat och ställt iordning det mesta. Så i morgon är det typ bara maten kvar.Och jag känner mig rätt pigg också, bara lite ont i halsen, så jag hoppas det har gått över helt tills i morgon. Och att mamma får ett jätte bra kalas =)


   

Av kraken - 6 februari 2014 10:23

När jag vaknade i dag tänkte jag att var skönt det är att jag är ledig nu, ända tills på tisdag, långhelg!
Sen sätter jag mig upp och nockas av världens huvudvärk och känner att jag även är tjock i halsen. Stor tummen ner!
Har tagit en huvudvärkstablett och gjort mig en kopp te och krupit tillbaka ner i sängen igen. Hoppas de är tillfälligt, liksom bara lite i dag.
För jag ha inte tid att vara sjuk. Jag ska vara ledig och baka frallor, träffa Mikaela och städa och rodda mammas 60års kalas som vi ska ha här på lördag.
Så nu ligger jag här och gör upp en plan B, om det liksom inte blir bättre i halsen och huvudet. Frallor kan vi alltid köpa och maten får väll syrran och Emanueln fixa. Karolina gör köttet och att skära lite frukt till en planka klarar väll vem som hellst.
Sen om jag är en smittohär får ju syrran rodda kalaset.
Äää de ordnar sig, och under tiden jag skrivit detta har jag surplat i mig min kopp te, och nu känns halsen redan bättre. Så nu hoppas jag att jag tänkt massa i onödan på hur vi gör.
Men men, bättre att ha en blan B, än att stå där och tänka "vad 17 gör vi nu" eller hur!

Av kraken - 3 februari 2014 20:07

I dag har jag haft en riktigt skön ledig måndag, vaknade när Emanuel steg upp vid fem och hade svårt att somna om. Sen somnade jag en halvtimme innan jag skulle upp och var ju då super trött istället när jag väll klev ur sängen. Egentligen är det ju bättre att bara stiga upp direkt, men vem orkar stiga upp vid fem när man är ledig och inte behöver stiga upp fören vid åtta? När jag väl rullat ur sängen åkte jag till Gnosjö för frukost mys och bröllopsplanering med Lovisa. Spännande att får vara med och planera deras stora dag och mysigt att hinna umgås och mysa med henne och barnen. 

Sen i kväll kom Rebecka och Tyra på besök, de var nere från Västervik så vi passade på att ses. De kom och tittade på huset och vi käkade tacopaj och semlor och tjötade ikapp lite. Känns underbart att ha så fina vänner omkring sig. Som finns där alltid, även om de bor långt borta. 


 





Av kraken - 2 februari 2014 13:13

I går var jag och Emanuel på 3x30 års kalas eller 90 års kalas som det stod på inbjudan med tema ålderdom. Med pris till bästa utklädnad. Vi gick al in och tänkte att vi ska fira ålderdomen ordentligt. Så vi klädde ut oss och sminkade oss så vi såg riktigt gamla ut. Var roligt och de flesta på festen hade faktist åldras ett par decennier :)
På festen bjöds det på 30!!! Sorters småkakor. Helt galet mycket, att man ens kommer på 30 olika sorter haha. Men det var en riktigt kul grej tycker jag. Och alla kakor var små, så man kunde äta många. Sen bjöds de på lekar i form av tipspromenad och rullstols race och en massa annat.
Tack Fredrik och Louise för en mycket lyckad och rolig eftermiddag/kväll! 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards