kraken

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av kraken - 10 februari 2014 19:15

Åå jag sitter och funderar på mitt pysselrum, inreder det i huvudet och drömmer om hur jag vill ha det. Pysselrummet kommer bli på övervåningen och jag vill ha ett långt skrivbord så jag kan få plast med både symaskin och pyssel på samma gång. Egentligen vill jag ha ett stort skåp med massa, massa lådor också, men de får nog inte plats nu när det är snedtak. 

Sen har jag och Emanuel tänkt att vi ska göra resten av övervåningen med nu i vår. Måla om väggarna och taket vitt. Jag älskar ju vitt och vill ha vitt, vitt, vitt överallt haha. Men det blir ju så ljust och fint. Och på övervåningen kan det behövas, där är det träpanel i taket och 90-tals gult på väggarna. Så lite vitt skulle göra sig bra där uppe. Får nog bestämma med pappa och kolla om han kan komma hit och hjälpa oss att måla någon helg. För har man en pappa som är gammal målare får man ju liksom passa på att få hjälp med sådana grejer :)


Tänk att ha typ ett sådant här fint skåp att ha allt sitt pyssel i!

 

Av kraken - 10 februari 2014 15:41

I dag har jag haft finaste Karoliina och hennes små busfrön Neo och Alvin på besök. De kom på frukost vid tio och jag funderade på vad jag skulle bjuda Karoliina på, då hon går på LCHF. Frukt hade vi ju massa kvar sen plankan i helgen, så de var givet, men mer då, bröd eller skons gick ju inte. Och så kom jag på det! Äggmuffins! Hade sett de på nätet för ett tag sedan och tänkte att jag måste pröva.
Testade typ två varianter, ett med helt ägg i och en med äggröra i. Tycker den med äggröra var godast.
Du gör helt enkelt så att du tar en muffinsform, smörjer lite olja i botten på varje form, lägg i en bit bacon som en ring i varje form och sen knäcker du i ett ägg eller häller  på äggröran i bacon ringen.
Till äggröra: vispa ägg och mjölk (ca 1/2 dl mjölk på 2 ägg) plus salt och peppar (knappt 1 ägg/form var lagom så jag hade 3 ägg till 4 äggmuffins) och in i ugnen på 200 grader i typ 10 min. Hur smidigt som helst, och jätte gott!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards