kraken

Alla inlägg den 24 juni 2013

Av kraken - 24 juni 2013 22:56

Här kommer ett super bra städtips som jag hittade på Pinterest här om dagen, jag testade det i dag när jag städade och det funkade hur bra som helst!

Det är en doftspray för möbler, riktigt bra om man har en soffa/soffklädsel, matta, kudde, fåtölj, madrass, dyna eller typ något i tyg man inte kan tvätta eller som bara behöver en lite uppfräschning vid städningen.

 

Det enda du behöver är: 

0,3 dl sköljmedel med god doft

2 teskedar bakpulver

Varmt vatten (typ 6-10 dl, ta inte för lite vatten, då blir tyget lite flörtigt av sköljmedlet)

En sprayflaska

Blanda allt i flaskan och spray på soffan, mattan eller vilken tygmöbel du tycker behöver lukta lite godare. 



 

Av kraken - 24 juni 2013 19:48

En dag i fyra steg har bestått av: Jobb. Schopping på smålle och mys med Karoliina. Middag med hjärtat på Bambu och en översakning med röda rosor. Slappande i sofan. 


     

Av kraken - 24 juni 2013 13:20

Jag har blivit beroende, beroende av pinterest, världens roligaste sida! Där kan du hitta hur mycket idéer, inspiration, pyssel, recept och inredningstips som helst, plus lite till. Sedan kan du skapa egna mappar, mindboards och inspirationssamlingar med alla idéer du hittar och/eller lägga in egna. Hur bra som helst! Jag ä inne typ varje dag och hittar roliga grejer eller använder tips som jag hittar. 


Tex den här smarta och roliga iden som du kan hitta här, gör ett kakfat av ett glas och en talrik som du limmar ihop och sprejer i en fin färg. 


 

Eller de här, kul pyssel att göra med klädnypor.

 





Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards