kraken

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av kraken - 7 februari 2013 23:42

Kvällens pyssel projekt med Cellgruppen blev en massa små tepåsar med löste i, som man kan ge i tex "gå bort pressent" till någon.

Man viker och klistrar ihop en tepåsae av pressetpapper (vanligt papper blir för tjockt!) som man fyller med lite löste. Sedan kan man tex pynta påsen lite och sätta på en lapp med vad det är för te i påsen eller skriva något fint och häfta igen.
Sedan kan mottagaren öppna påsen och fylla på sin tesil och njuta av en god kopp te.
Gör man påsarna i ungefär vanlig tepåse storlek så räcker tet till ungegär två koppar te. "Te for tow" :)

Av kraken - 7 februari 2013 17:28

Jag har helt underbara kollegor, har varit på medarbetarträff i dag och umgåtts och pratat med och diskuterat spännande ämnen med mina fantastiska pastors och ungdomsledar kollegor. Så fantastiskt! 

Just nu slappar jag lite och ska strax förbereda min kväll då jag ska träffa min kära tjejcellgrupp! Vi ska pyssla och planera hur de vill att våren ska se ut. Ska bli riktigt kul. 

Är lycklig över att få träffa så många underbara människor i mitt jobb. Att jag får vara med och dela en bit av deras liv och får lära känna dem lite gran. Det är sådant som gör livet värt.


(Och bilden har jag helt oärligt stulit från tidaholms pingst blogg)


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards