kraken

Alla inlägg under april 2012

Av kraken - 3 april 2012 20:02

I dag har jag jobbat min första dag efter nästan tre månaders sjukskrivning. Kändes toppen bra och jag har hunnit med massor i dag. Allt utom att få tag på min handläggare på försäkringskassan, som förövrigt skulle ha ringt Mig i dag. 

Men, men får väll försöka igen i morgon. 


Nu sitter jag framför Tvn som en äkta Svensson och väntar på Äntligen Hemma, min tisdags underhållning. Men gissa vad, det är inget i kväll för det är hockey... Ååå så tråkigt. Får bli en film i kväll istället. 


Några bra filmförslag? 

Av kraken - 2 april 2012 22:36

Hat haft en riktigt bra dag i dag. Har till större delen spenderat den med Lovisa och Charlie. Så mys! 

Något som inte var lika mys var att det snöat i natt, rätt mycket med. Riktigt april väder, fy för de! ville ju ha vår och sol och varmt nu ju.


Sedan när jag jag hem hade jag fått ett jätte fint påskägg i brevlådan. Vet dock inte vem det var ifrån, fanns inget kort eller så. Kanske från någon av tonåringarna i kyrkan.


På väg till Gnosjö, var det massa snö överallt 

 


Vi var på Rusta och handlade en sväng (gick tyvärr inte att vända på bilden, du får vända på huvudet istället)

 


Fint påskägg från okänd avsändare.

 

Av kraken - 1 april 2012 11:58

I dag är det första april, men har inte blivit lurad än. Det är inte bara första april utan även palmsöndagen i dag. Har varit på gudstjänst, jag läste inledningsordet och lyssnade på en mycket bra predikan av pastor Gunnar, träffade församlingsmedlemmar, fikade och busade lite med några av barnen. En bra förmiddag =) 


Ingår var jag på marknad med Karin och investerade i ett gäng ny strumpor (som vanligt när jag är på marknad), ett nytt skal till telefonen och ett års present till Thea. Efter en svin kall tur på stan bland marknadstråden och minusgrader så åkte jag ut till Thomas och Sandra och firade deras Thea som fyllt hela ett år. Vi åt tårta och firade födelsedagsbarnet. Sedan på kvällen fick födelsedagsbarnet åka till farmor (som bor i huset jämte) och vi vuxna grillade och festade vidare på egen hand. Jag åkte hem vid nio, skulle ju upp tidigt i dag, men de andra hade nog roligt till långt in på småtimmarna =)


Nu ska jag spendera resten av dagen med att bara ta det lugnt tror jag. Börjar ju jobba på tiddag och det bara kliar i fingrarna, vill köra igång nu med en gång. Har massa som behöver planeras. Men ska som sagt försöka ta det lugnt i dag och vara pigg till på tisdag istället. 

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards