kraken

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Bara lite influensa kanske?

Av kraken - 25 februari 2012 23:48

Inte mycket uppdatering här inte, men det beror helt enkelt på att det blev akuten i torsdags kväll. Åkte in och vad där vid nio, läckte som ett såll från höften och mådde röv. Men har aldrig önskat att jag faktisk hade influensan så mycket som jag gjorde då. Du vet "bara lite influensa" galet vad fint set hade varit med "bara lite influensa" men icke!

Hade ingen feber när jag väl kom in till sjukan, det har jag fortfarande inte. Är dock kvar på sjukan, inlagd på ortopeden, för jag vet inte vilken gång i ordningen. De har tagit prover och tagit prover och tagit ännu mer prover. De har även gjort ultraljud på höften, ingen bebis men lite vätska fanns där inne. Så det är väll i och för sig "bra" att jag läcker som ett såll, för då kommer ju vätskan och skiten ut. Men vätskan som kommer ut blir bara gulare och gulare. Och mer och mer vidrig. Blä säger jag bara.

De har även testat mig för MRSA, alltså sjukhus sjukan och det hoppas jag för allt i världen att jag inte har, för då vet jag verkligen vad jag gör. Har gråtit så re räcker i helgen över den här skiten ändå. De tror det kan vara staffilockoker (eller hur det nu stavas), hoppas mer på de än MRSA i alla fall.


Och för att göra saken ännu roligare så ligger jag isolerad. För om det jag har kan smitta så vill de (och så klart inte jag heller) att jag träffar andra patienter. Så får inte äta i matsalen eller ens gå i korridorerna. Va det inte tråkigt att ligga på sjukhus innan, så gör ju inte detta det bättre. Men nu har de flyttat mig till ett rum längst ut på avdelningen, så jag får smita ut och gå lite runt hissarna där smittirisken inte är lika stor. Det är skönt, för då kan jag komma upp och gå lite i alla fall och inte behöva få så ont i ryggen.

Men besök får jag i alla fall ta emot, så jag och Karin har kollat på mello i kväll och de va mys!! Så ska försöka sova lite nu, inte för att jag inte kan göra det i morgon, för blir kvar här till absolut minst måndag, men börjar bli trött.Så är du troende be gärna för mig, annars kan du ju alltid hålla en tumme eller två ^^Och ursäkta för den obefintliga styckesindelningen och ev konstiga stavfel, bloggar från iphonen.

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

27 februari 2012 08:03

:-(

Usch vad värdelöst!!!!

Någon gång får det väl ändå räcka!

Men det som inte dödar stärker ju, så du lär ju vara någon slags hulken då du är frisk igen...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

27 februari 2012 18:49

Ja om inte annat så kommer jag ha tagit igen all otur för resten av livet efter de här.

 
Niklas Persson

Niklas Persson

28 februari 2012 14:16

Ahhh, dags köpa en trisslott när såret är läkt då eller?

http://farbrorn.bloggplatsen.se

kraken

28 februari 2012 22:25

Japp absolut, en hel drös haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kraken - 1 januari 2018 21:30

2017 Ett år, 12 månader, massa ändelser, stunder och ögonblick. En sammanfattning av året 2017. Januari- Läkarbesök och förberedelser inför att Vinga ska bli gipsad. Februari -Vinga fick sitt gips, fy farao vad jobbigt de var.Mars- jag började jobba ...

Av kraken - 20 augusti 2017 19:57


Märker att jag inte skriver här så ofta numera livet kommer liksom emellan, men det är väll så det ska vara, att livet ska gå först och det gör det här. Vinga håller på att skolas in på dagis och på tisdag blir hennes första "riktiga" vecka efter ins...

Av kraken - 15 augusti 2017 19:29


Vingas inskolning fortsätter utan problem, hon triv som fisken i vatten. Denne veckan har Emanuel lämnat henne själv de timmar hon är där och det har gått så bra så. I morgon är det min tur att lämna henne för första gången, får se hur det går, hon b...

Av kraken - 7 augusti 2017 20:37


I dag har vi varit på inskolning med Vinga på dagis, det gick bra och jag tror hon kommer gilla dagis. Eller förskolan om man ska vara korrekt, men vi säger dagis. I morgon och på onsdag är det jag som ska vara med och torsdag-fredag är det Emanuel s...

Av kraken - 2 augusti 2017 12:03


Här var det dåligt med uppdateringar, livet har liksom kommit emellan. Men gipset är nu äntligen borta, Vinga är som en annan unge. Glad och pratsam på ett sätt hon inte var med gipset. Känns så bra! Hon ställer sig upp för fullt och går lite utmed m...

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards