kraken

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av kraken - 21 februari 2012 19:57

I dag vaknade jag vid halv fem av att jag låg i en pöl. Ja bokstavligt talat en pöl med sårvätska och blod. Såret hade läckt "lite" skulle man väll kunna säga. Läckt igenom förband, lakan, bädmadrass och ända ner till den vanliga madrassen. Hade nog läckt ut ugefär en lite sårvätska, blä!

Var ju bara att stiga upp och börja med att lägga på nytt förband, sedan slänga alla sängkläder i tvätten, skura madrassen vilket som tur var faktiskt gick bra. Men det tog lite tid. Sedan fick jag ta bäddmadrassen och tvätta den i vasken, för den gick inte in i tvättmaskinen. 

Klockan åtta var jag klar, då la jag mig i soffan med huvudvärk (som har hållit i sig hela dagen) och sov en timme till innan jag skulle iväg på lite fika träff med kollegorna. Semlor, mumma!


Sedan hade jag telefontid med farbror doktorn i dag med. Visade sig att han inte alls skickat in mitt läkarintyg till försäkringskassan i januari (tack för den). Så det var ju tur att jag postade dem det första jag gjorde när jag fick hem dem i måndags. Så kan ju bara hålla tummarna för att jag får mina pengar i tid!


Sedan ska jag få nya piller med, en annan antibiotika då de nu vet exakt vad det finns för bakterier i höften (och fråga mig inte vad den hette för det kommer jag inte ihåg). Lite typiskt att han kom på det i dag, då jag i går var och tog nya tabletter av den antibiotika jag äter nu. Känns ju väldigt mycket som att slänga pengar i sjön.

Men ett stort plus är att jag mår lite illa av de tabletter jag äter nu och de ämnet som gör att man mår illa finns inte i de nya tabletterna. Så det är väll att bara att gilla läget.

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards