kraken

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av kraken - 9 februari 2012 23:45

Jag har ont i höften, och i ryggen och i nacken och lite allmänt i kroppen. Har tagit smärtstillande, men det hjälpte föga. Är röd, svullen och varm längst ner på mitt är på höften med. Men eftersom jag inte har någon känsel där så vet jag inte om det gör ont när jag trycker eller inte. Får nog ringa vårdcentralen i morgon tror jag, hoppas bara det inte är något allvarligt. Helst inget alls utan bara jag som inbillar mig. 

Av kraken - 9 februari 2012 22:34

Jag är en kvinna som tycker det är kul att lägga sådana där helt ondöiga fakta på minnet. Mycket roligare än politik, idrott och annat tråkig skit. 

Så jag tänkte dela med mig 8st av min roliga men helt ondöiga fakta  


1) 100% av alla stor lottovinnare går upp i vikt. 


2) Tändaren uppfans före tändstickor.


3) I USA går det två kreditkort på varje amerikan. (konstigt att deras ekonomi ser ut som den gör) Och den genomsnittliga amerikanen dricker ca 600st läsk/år (konstigt att de är feta?)


4) När man käkat en för stor måltid och är sådär övermätt så påverkar det ens hörsel så man hör sämre.


5) Ungefär 40% av alla kvinnor känner av PMS (Premenstrual syndrome) någon gång i livet. (Jag är definitivt en av dem)


6) Bruce Lee var så snabb att man fick sakta ner hans filmer för att man skulle kunna se hans stunt och de.


7) Man är ungefär 1 cm längre på morgonen än på kvällen, för diskarna i ryggen pressas ihop under dagen när man går. (Så korta människor som jag bör mäta sig på morgonen)


8) Och till alla grabbar där ute, rent proportionellt till sin vikt så är män  starkare än hästar.


Någon annan där ute som vet några mer roliga fakta?

Av kraken - 9 februari 2012 21:36

I dag efter att jag och Carro varit och moffat i oss massa kina mat så svängde vi förbi en sminkaffär här i hålan som ska stänga (läs kursat) och hade utförsäljning med 75% på allt. Fyndade läppstift med matchande läpp penna (till maskeraden på lördag), maskara och ett nagellack för 112 spän. Me happy!


Sedan fick jag hem sakerna jag köpt på tupperware. En stor och en lite kanna plus en mjölkskummare som kom med på köpet. Blev as bra skum till min chailatte   Ni vet väll att man ska ha mjölk med så låg fetthalt i som möjligt för att det ska bli bra skum till kaffet eller teet. Gul eller blå mjölk funkar bäst. 



   

Chailatte med massa skum !

 

Av kraken - 9 februari 2012 12:05

Jag ska strax åka till Bambu med Carro och moffa lunch buffe. Mmm ska bli så gott!

Men först måste jag försöka få tag på Ljungby sjukhus ekonomiavdelning. För har fått en faktura därifrån som jag inte ska ha. Har haft frikort sedan september och ska därför inte betala ett öre till dem (var inne på självaste julafton med luxerad höft) Men de återkommer först vid halv tolv, så får ringa igen då. 


Hur kommer det sig att man aldrig får tag på folk när man behöver. Tex företag när fakturorna de skickar inte stämmer, eller när det är fel på en produkt man köpt och behöver hjälp. Då får man aldrig tag på dem man behöver, hur kommer det sig? 

Av kraken - 9 februari 2012 00:28

Måste säga att youtube är bäst, sitter och surfar runt på 40-tals frisyrer till lördagens fest då jag ska vara Ingrid Bergman. Vill ha mer vågor i håret än med frisyren jag testade sist. 

Ska pröva att göra som i denna lilla video och se vad resultatet blir. Sov gott vänner. 


Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards