kraken

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av kraken - 1 februari 2012 21:51

Har fortfarande kli, fast inte så mycket, nu bara på örat och lite på halsen. Syns inget alls, lite, lite rött på halsen/nacken (om man kollar noga). Men annars nada. Håller jag på att bli hypokondriker? Eller har jag bara för lite att göra på dagarna kanske? Borde nog sätta igång med det där foto albumet istället, så jag kan underhålla mig själv nu när jag är sjukskriven haha. 

Av kraken - 1 februari 2012 20:15

I kväll har mamma varit på besök, vi har ätit kvällsmat och fikat. Mysigt värre   

Vi kollade även på halv åtta hos mig, blir så sugen på att laga massa mat och själv ha ett litet halv åtta med kompisarna. Någon som är sugen?


Sedan hjälpte mamma mig att ta av stora plåstret på höften. Såg ok ut, men vågade inte riktigt ta av alla små plåster. De får sitta kvar någon dag till. Lite svullen längst ner på ärret fortfarande, men annats såg det bra ut. Har läkt fint och så. 


Här syns även mitt gamla V-formade ärr från tidigare operationer som jag genomgått som liten.

    

Lilla ärret...

 

Av kraken - 1 februari 2012 16:34

Ibland blir jag idiot på mitt långa hår som bara hänger i ansiktet och är där de inte ska vara. Då är flätor ett toppen knep att ta till. I går försökt jag lära mig att göra en waterfall braid, men har inte lyckast något vidare än. Så fick bli vanliga flätor i dag. En på varje sida av huvudet och sedan en stor i nacken.


 waterfall braid (tryck på bilden för at förstora)



     


   

Av kraken - 1 februari 2012 13:51

Alltså inte sådant där kli som man har i bröd och musli. Inte heller sådant där Björn Gustavsson kli. (Fast det är antagligen mer likt Björns kli än vetekli, fast till de behöver man en karl, och det har jag ingen).


Men har fått någon slags allergi, klåda i nacken och på ryggen och ena örat (?) Vet inte vad det är, har varken bytt tvättmedel, skölj medel, schampo eller något sådant på över två månader. Hmm är och förblir ett mysterium. Men det är bättre nu än i morse i alla fall.  


För er som inte vet vad Björn Gustavssons kli är, kolla på den här   

Av kraken - 1 februari 2012 13:30

Har varit bortbjuden på lunch i dag hos en familj i församlingen, fick fläslkapnaka med bacon och spenat, med en fänkålssallad till, super gott. (fänkål, ni vet den där saken som ser ut lite som ett människorhjärta till formen)

Tycker det är fint att det finns så många i församlingen som verkligen bryr sig och är måna om hur jag mår, det känns bra  



Ser ni likheten?

        

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards