kraken

Alla inlägg under september 2011

Av kraken - 20 september 2011 23:15

Från mig

Har inte öppnat mig, inte delat min själ med dig.

Ändå har du varit i mig och tagit något.

Tagit något jag inte var redo dela med mig av.

Något som inte var ditt att ta.

Men jag säger inget.

För det är lättare att spela med än att visa sin sårbarhet.

Så jag spelar med och låtsas.

Låtsas att du inte tagit något alls.

Att jag är likgiltig och onårbar.

Jag låtsas och väntar.

Kanske jag kan ta något annat från dig i gengäld.


//Nathalie


 

Bild Dennis Högberg

     

Av kraken - 20 september 2011 21:24

Syster och lill killen Arvid har varit här på lunch i dag. Och så hjäplte hon mig putsa mina fönster, galet vad rena de blev (eller galet vad smutsiga de var innan)

Har man en syster som jobbar med att bla putsa fönster så får man ju ytnyttja det bäst det går haha. 

Tack sis! 


Nu sitter jag hemma och glor på tv efter att ha varit på scouterna och haft ledarsamling. Roligt värre, men vädret hade ju kunnat vara bättre, det regnade hela kvällen.


Nu blir det bullar och mjölk   

Av kraken - 20 september 2011 10:36

Kära syster.

Du som är precis som jag. Fast ändå tvärt om.

Uppväxta på samma sätt fast åt olika håll.

Två människor från samma kroppar. 

Det käraste jag har, det finaste, det bästa.

Du är den jag kan älska och hata på samma gång.

Men hur mycket ilaksn än bubblar skulle jag aldrig önksa dig något ont.

Du är värld allt, det bästa, även om du inte vågar tro det själv.

Syskonband starkare än allt.

Starkare än kärlek, än blod, än vatten. 

Till dig kära syster   


//Nathalie



 

Av kraken - 19 september 2011 20:53

Sitter nu och käkar varma mackor (mackor för andra gången i dag haha) och ser på ensamma mamma söker. Mysigt program tycker jag.

Ungefär det enda jag faktiskt följer på tv, jobbar ju så mycket kväll att jag aldrig hinner se (följa) några serier eller program.


När man ser sådana program som ensam mamma söker så funderar man (jag) lite på vart mitt eget liv kommer ta vägen. Vart står jag om ett år, hur ser mitt liv ut då? Är jag tillsammans med någon, har jag hittat "dröm prinsen" eller trivs jag fortfarande bra med bara mig. Har jag samma jobb, bor jag kvar här eller vart befinner jag mig. Kommer jag själv någonsin att ändra åsikt angående barn och kanske själv ha barn om tio år? 


 



Av kraken - 19 september 2011 19:13

Jag har inte gjort något vettigt på hela dagen (förtutom att jobba 14.30-09.30 i går tills i dag) Utöver de har jag inte gjort ett dugg.

Jag har inte ens lagat mat (!) käkade mackor till lunch, så lat är jag.

Eller jo, jag har tvättat två maskiner tvätt. Annars har jag legat i soffan och degat precis hela dagen. Har inte ens hämtat posten haha. 

Men ibland behöver man sådana dagar.

Av kraken - 19 september 2011 14:03

Var trött när jag kom hem från jobbet vid strax innan elva. Somnade och sov två timmar på soffan, de va skönt  


Nu sitter jag pch funderar på vad jag ska käka till lunch. Skulle ätit vid ett egentligen, men då (fram till ungefär för 10 min sedag) satt jag i telefon med finaste Sara så det gick inte.

Skönt att få prata med Sara, det behövde jag. Prata lite om framtiden, om oron kring operationen och sjukskrivningen. Nu känns det mycket bättre.


Nehe lunch nästa!


Av kraken - 18 september 2011 18:18

Var på 30 års kalas i går och hade en super kul kväll! Tack Anna och David!
Festade kvällen lång och var i säng först vid halv tre tiden. Sov hos Anna och David sen. Skulle ju ändå jobba extra i Lagan i dag. Och eftersom de bara bor 10 minuter därifrån så kändes det väldit ondödigt att åka hem.

Nu sitter jag alltså på jobbet, ganska så trött ska tilläggas...


Födelsedas barnet

   

Skrev visst ett ganska surt inlägg i natt hahah, så det kan gå.

Av kraken - 18 september 2011 01:47

På 30 års fest go och gla. Har en fråga bara, varför är alla killar svin? ( ja inte du förstås, och självklart inga av de jag jobbar med, men alla andra jäkla pojk vaskar?)Hade bestämt mig för en sak, för att inte bry mig ett dugg, så gör jag det i alla fall!Allt på grund av dig,Fy farao säger jag ju bara, blir minst lika arg på mig själv som på alla förbannade svin. Nehe tror jag får ta mig en drink till!

Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards