kraken

Alla inlägg under augusti 2011

Av kraken - 3 augusti 2011 07:39

Nu bär det snart av till det stora scoutlägret, solen skiner för fullt och jag är glad i hela kroppen! Slutar jobba halv tio och möter sedan upp Jenny i Värnamo vid tio för avfärd. Höll på att glömma att skriva ut biljetterna, så det gjorde jag nu.

Behöver få en paos i mitt liv lite grann, så ser fram emot den här dagen lite extra.

Känner ju egentligen inte ens Jenny som jag ska åka med, men vad jag vet så är hon är en skön tjej. Vi är med i samma församling och är scoutledare ihop (fast inte för samma patrull) Så det ska bli jätte kul att få lära känna henne lite mer  


Nu : back to work


Av kraken - 2 augusti 2011 21:34

Denna månaden har varit hemsk, helt hemsk.

Jag har jobbat jätte mycket, en hel del extra då en av de jag arbetar med, "B" fick cancer. Cancer satt i halsen och på slutet kunde B inte få i sig näring på annat sätt än genom sondmatning, de två sista dagarna gick inte ens de. Han gick bort 18 juli. Begravningen var i dag.


Dagarna innan han gick bort fick jag reda på att en mycket nära vänn till vår familj, (ja han och hans frun var som mina extra föräldrar när jag bodde i Örebro) har fått cancer, i halsen. Får de inte bukt med de med hjälp av cellgifter så har han minder än ett år kvar att leva...

Allt jag ser framför mig är att han ska gå samma hemska öde till mötes som B. Jag ser alla mediciner, cellgiftsbehandlingar, sondmatning, alla smärta. Jag gråter bara jag tänker på det. Gud gör att behandlingen verkar så han kan bli frisk.


I går rindeg underbara fina Lovisa och berättar att hennes nu sex dagar gamla Charlie är född med ett hjärtfel och de vet inte om han överlever.

Gud läk hans lilla hjärta så han kan få växa upp och leva.


Utöver detta så sviker min kropp, min höft har luxerat två gånger och jag har ständigt ont. Har knaprat smärtstillande varje dag nu de senaste två veckorna.


Så Gud jag hoppas du lyssnar nu, för jag orkar inte med mer tråkiga besked nu. Inte ett enda, hör du de! Inte nog med alla tråkiga och heska besked och händelser, min kropp sviker mig. Hur ska jag orka bära alla bördor om mina axlar är breda men mina ben inte kan bär mig?


  

Jag böjer mina knän och ber, vad annat kan jag göra.

Av kraken - 2 augusti 2011 14:47

Har varit på begravning i dag för B, det var fint.
Men saknaden är stor.
Nästan all personal var där, plus de andra två boende.
Kändes bra att vi fick dela sorgen och ta farväl tillsammans.
Men det känns konstigt att jobba nu, såhär direkt efter att ha varait på hans begravning.

Till dig
Nu är du en himlens ängel, flygandes runt bland molnen utan smärta.

Vakande över oss med dina skarpa ögon.

Saknanden är stor, men lättnanden över att du får slippa lida är större.

Vila i frid.


Av kraken - 1 augusti 2011 10:54

Sitter på jobbet, fina Lovisa ringde innan. De är i Lund nu med 5 dagar gammla Charlie. Han är sjuk, jätte sjuk. Han föddes med ett hjärtfel efter de akuta kejsarsnittet. Har suttit här på jobbet och lipat halva förmiddagen.

Är så ledsen för deras skull. Barn ska vara en lycka, en glädje, en välsignelse. Inte smärta och sjukdom.

Ber för allt jag är värd, och ber dig göra det samma. Troende eller ej. B

Jag ber, för det finns inget annat jag kan göra...

Finnas inga mediciner eller operationer som kan göra honom frisk, bara hans egna lilla krop som kan läka hans hjärta. Och Gud det hoppas jag det gör.



Presentation


Kraken ett omtalat havsmonster som enligt legender kan sluka hela skepp.
Jag slukar inte hela skepp, men skulle kunna sänka ett om jag behövde.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards